آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

این داروها را همراه با لبنیات نخورید سلامت نیوز: این داروها را همراه با لبنیات نخورید

یک متخصص فراماکوتراپی گفت: مصرف قرص‌های فروس سولفات به همراه لبنیات، مانع جذب آهن می‌شود و درمان کم‌خونی را دچار اختلال می‌کند.

بازخبر/ دکتر علی خوارزم‌کیا اظهار کرد: تداخلات دارویی طیف گسترده‌ای از مشکلات را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه تداخل دارویی شامل تداخل دارو با غذا یا مواد دیگر و دارو با داروست، اضافه کرد: دارو به عنوان ماده‌ای شیمیایی برای تشخیص و درمان در نظر گرفته می‌شود و غلظت آن در خون و محل مورد نظر مشخص است.خوارزم‌کیا بیان کرد: دارو در جذب، توزیع، متابولیسم و دفع در بدن روند مشخصی دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه برخی داروها باید در محیط اسیدی معده باز و جذب شوند، افزود: چنانچه این داروها همزمان با داروهایی که اسید معده یا PH معده را کاهش می‌دهند، استفاده شوند، منجر به تداخل می‌شوند.

وی گفت: چنانچه داروی سلیکوفلوکساسین که برای عفونت مجاری ادراری و تنفسی استفاده می‌شود، همزمان با مکمل‌های کلسیم‌دار یا مواد غذایی حاوی کلسیم باشد، سبب می‌شود میزان جذب کلسیم کاهش یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: قرص‌های فروس سولفات برای کم‌خونی تجویز می‌شود و چنانچه همراه با لبنیات مصرف شود به خاطر تداخل کلسیم با آهن مانع جذب آهن شده و درمان کم‌خونی را دچار اختلال می‌کند.

خوارزم‌کیا اضافه کرد: با توجه به اینکه کبد مسئول متابولیسم و سوخت و ساز بدن است، مصرف یک سری از داروها روی عملکرد کبد تاثیر می‌گذارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *