آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

انفجار در مزار سردار شهید سلیمانی و اماکن سوخت گیری ناکام ماند /عملیات گسترده علیه تروریست ها در ۴ استان

انفجار در مزار سپهبد مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) در زمانی که سیل عظیم دوستاران و عاشقان این شهید گرانقدر در آنجا حضور داشتند از اقداماتی بود که تروریست های دستگیر شده برای آن برنامه ریزی کرده بودند.

بازخبر/اوایل و اواخر مرداد ماه سال جاری بود که وزارت اطلاعات در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد با همکاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فرماندهی انتظامی کشور توانسته اعضای یک شبکه گسترده تروریستی _ صهیونیستی را شناسایی و منهدم کند.

تروریست های دستگیر شده قصد داشتند در آستانه محرم دست به اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران بزنند.

این اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) موجب شد این شبکه تروریستی در انجام اقدامات متعدد خرابکارانه خود ناکام بماند.

اعضای این شبکه تروریستی تلاش داشتند تا با مهمات، بمب ها و تجهیزاتی که با خود داشتند در امکان شلوغ و تجمعات مختلف مردمی، دست به اقدامات تروریستی بزنند اما آمادگی و رصد دقیق نیروهای امنیتی کشورمان باعث شد در دام بیفتند و نقشه های شوم آنها ناکام بماند.

بمب‌هایی که تروریست‌ها با خود داشتند قدرت تخریب بالایی داشت و در صورتی که این تیم تروریستی بازداشت و مهمات آنها کشف نمی‌شد هر کدام از بمب‌ها می توانست جان انسانهای بی گناه بسیاری را بگیرد.

از این شبکه تروریستی تعداد ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شد که از این بمب‌ها ۲۰ بمب دارای ویژگی پرتابی بود که تروریستها قصد داشتند از آنها علیه هیئات و تکایا استفاده گفتند.

برنامه تروریست‌ها برای منفجر کردن بمب در تجمعات مردمی

انفجار در مزار سپهبد مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی(ره) در زمانی که سیل عظیم دوستاران و عاشقان این شهید گرانقدر در آنجا حضور داشتند از اقدامات دیگری بود که تروریست های دستگیر شده برای آن برنامه ریزی کرده بودند. این جنایتکاران همچنین قصد داشتند برخی مراکز که تجمعات مردمی در آن وجود دارد و همچنین اماکن سوخت‌گیری را منفجر کنند.

انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز نیز از دیگر برنامه های این گروه تروریستی بود با این هدف که با این کار تأمین نیازهای داخلی و صادراتی و اهداف دیگری از این قبیل را مختل کنند.

علاوه بر این بمب‌ها چند خانه‌ تیمی، انواع سازه‌های فلزی انفجاری، چاشنی‌های مربوطه، انواع مواد شیمیایی صنعتی و مواد پیش‌ساز انفجاری، کیت‌های الکترونیکی، ریموت‌های کنترلی برای هدایت انفجار از راه دور، فیتیله‌های انفجاری، چندین قبضه کلت کمری، سلاح‌های شکاری ساچمه‌زن و مقادیر فراوانی سلاح سرد و ابزارهایی صرفاً با کاربرد در اغتشاشات خیابانی کشف و ضبط شد.

حمایت مالی و تجهیزاتی رژیم اشغالگر قدس از تروریستها

اعضای هسته‌های بازداشت شده، پیش از این نیز به‌عنوان اقدامات آزمایشی و توان‌سنجی برای ارائه به کارفرمایان مستقر در دانمارک و هلند، چندین عملیات ایذایی انجام داده و عکس و فیلم آنها را برای رسانه‌های تروریستی مستقر در اروپا و آمریکا ارسال کرده بودند.

این فیلم‌ها شامل تصاویری از پرتاب کوکتل‌مولوتف به ساختمان‌های دولتی، حملاتی به پایگاه‌های بسیج، آتش‌زدن چند بانک، چندین دستگاه عابربانک، اتوبوس‌های شهری، آنتن‌های مخابراتی، ایجاد انفجار در مقابل دفتر یکی از مراجع عظام در ساری، نصب پرچم رژیم موقت صهیونیست و پرچم‌های منتسب به گروهک‌های سلطنت‌طلب در محل‌های مختلف و … بود.

ضربه جدید وزارت اطلاعات به شبکه‌ تروریستی – صهیونیستی در ۴ استان

در ادامه ضربات سنگینی که وزارت اطلاعات به شبکه تروریستی – صهیونیستی وارد کرد، اعلام شد که نیروهای عملیاتی این وزارت موفق شده اند به عناصر دیگری از شبکه‌ در ۴ استان کشور ضربات سنگینی را وارد کنند.

خلاصه‌ای از پرونده‌ها:

همانطور که در ابتدا گفته شد این شبکه تروریستی تلاش داشتند در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران دست به اقدامات متعدد خرابکارانه بزنند اما تسلط کامل و جامع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باعث شد اعضای این شبکه در استانهای مختلف دستگیر شوند.

دستگیری ۲ تروریست مسلح و مجهز در خوزستان

۲۸ مردادماه گذشته، دو تروریست کاملاً مسلح و مجهز، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان خوزستان دستگیر شدند. از این افراد، تعداد ۳۸۲ قلم انواع بمب‌های دست‌ساز، ابزارآلات و مواد شیمیایی پیش‌ساز بمب و ۶۵ بمب آتش‌زای آماده، کشف و ضبط شد.

دستیگری عنصر عملیاتی تروریستها در مازندران

اول شهریور ماه جاری، عنصر عملیاتی آن کانون تروریستی با سابقه‌ چندین عملیات خرابکارانه، توسط جان‌برکفان گمنام اداره کل اطلاعات استان مازندران، بازداشت شد.

این متهم مدتی پیش از دستگیری، تعداد دو بمب صوتی آماده‌ انفجار، همراه با دستگاه‌های کنترل از راه دور، از سرپل کانون تروریستی مستقر در کشور هلند دریافت کرده بود.

دستگیری ۲ تروریست‌ در کرمانشاه

اول شهریور هم دو نفر از عوامل عملیاتی تروریست‌ها، با شناسایی قبلی و اقدامات هوشمندانه‌ اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه، شناسایی و بازداشت شدند.

این متهمین، عملیات‌های ایذایی متعددی در سطح آن استان انجام و ضمن فیلم‌برداری از اقدامات مذکور، فیلم‌ها را برای سرکردگان کانون تروریستی مستقر در دانمارک و هلند ارسال می‌کردند.

تجهیزاتی که از تروریست‌ها کشف شد

به دنبال ضربه وزارت اطلاعات به شبکه‌ گسترده‌ تروریستی – صهیونیستی در ۴ استان کشور دو قبضه تیربار گرینوف همراه با ۵۵۹ فشنگ مربوطه، یک قبضه مسلسل ام-۱۶ همراه با ۴ تیغه خشاب و فشنگ‌های ذی‌ربط، چهارده عدد نارنجک تفنگی ۴۰ میلی، لباس‌هاس نیروهای نظامی و انتظامی کشور، ۳ دستگاه بی‌سیم، چراغ گردان مورد استفاده‌ی نیروهای امنیتی و انتظامی و اقلام دیگری از این قبیل کشف شده است./فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *