آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
یادداشت

شهری به وسعت “حاج عباس”

حاج عباس امینی زاده آن اندازه در تاریخ شهر بندرعباس مهم است که ساز و کار در شهرداری این شهر را باید به قبل و بعد او تقسیم کرد.

بازخبر/در دهه‌ی ۱۳۸۰ نام‌های فراوانی به بالاترین رتبه‌ی شهری بزرگترین بندرگاه ایران رسیدند، زنده یاد شهورزی، دالمن، آرامی، شریفی نیا و سلطان زاده و در این بین چند سرپرست نیز مانند مهندس رییسی پور و جعفر بهاری هر کدام تا انتخاب شهردار جدید عهده‌دار پُست جانشینی و سرپرستی شهرداری بودند.

اگر عمر مدیریت این پنج شهردار دهه‌ی ۱۳۸۰ بندرعباس منهای زمانی که شهرداری با سرپرستی اداره می‌شد، را محاسبه کنیم به رقم نزدیک به دو سال می‌رسیم!

موفقیت امینی زاده در هشت سال تصدی‌‌ سمت شهرداری‌اش و شکل گیری بندرعباس مدرن، بی‌شک حاصل تدبیر، کارآمدی، حُسن نظر، پای کار بودن، تعامل، از خودگذشتگی، بها دادن به نیروهای خدوم شهرداری و … بوده است.
حل بسیاری از مشکلات عدیده‌ی شهر بندرعباس در حوزه‌های مختلف در زمان شهرداری “عباس امینی زاده” جامه‌ی عمل به خود پوشاند.

نظم و نسق گرفتن مشکل بازار ماهی بندرعباس که عرضه‌ی آبزیان را در این شهر به فرایندی غیر بهداشتی تبدیل کرده بود، یکی از موارد قابل ذکر است.
بازاری که در ابتدا با سعایت برخی روند ساختش در نخستین سفر رییس جمهور پیشین متوقف شد، اما در روند تازه‌ای بازار ساخته و مردم از عرضه ماهی به صورت بهداشتی، اطمینان خاطر یافتند.

گشودن معابر و خیابان کشی در محلات پرخطری چون محله‌ی شهناز (کوی آیت الله غفاری) که زمانی جولانگاه عرضه کنندگان مواد مخدر سنتی و صنعتی بود.
و لابیرنت‌ها و کوچه‌های تنگ و غیر قابل عبورش سرعت و به موقع عمل کردن ماموران و اعمال قانون را از آنها گرفته بود، سبب شد مردم به کسب و کار آبرومندانه بپردازند.

حکایت محله‌های کم برخورداری چون مُغ پیرمرد، چاهستانی‌ها، دوراهی ایسینی، درخت سبز، دوهزار و … نیز چنین بود. ایجاد فرهنگسراهای شهرداری در دوراهی ایسینی و احیای بُرکه‌ی گرد به عنوان پاتوغی فرهنگی دیگر جلوه‌های حضور عباس امینی زاده در سمت شهرداری بزرگترین شهر ساحلی ایران در سویه‌ی شمالی خلیج فارس بود.

امینی زاده چون بر آمده از همین آب و خاک است به ظرایف و نقاط ضعف و قدرت این کلان‌شهر واقف و آگاه است.

اعتماد دوباره مردم به “عباس امینی زاده” این بار به عنوان نماینده‌ای درد آشنا به چم و خم کارها در کسوت نماینده حوزه‌ی انتخاباتی بندرعباس،حاجی‌آباد، خمیر، قشم و بوموسی بدون ذره‌ای مداهنه و اغراق انتخابی از سر فراست و قدر دانی از سوی مردمان این آب و خاک خواهد بود.

یادداشت برکیارق زند

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *