آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

چرا پای غیرت رییس‌جمهور را وسط می‌کشید…

مرتضی داستانی در سرمقاله روزنامه ۱۹ دی یادداشتی در مورد توصیه رهبری به احمدی‌نژاد برای عدم حضور در انتخابات و پرهیز از دو قطبی کردن کشور نوشته‌است.

 باز خبر,مرتضی داستانی در سرمقاله روزنامه ۱۹ دی یادداشتی در مورد توصیه رهبری به احمدی‌نژاد برای عدم حضور در انتخابات و پرهیز از دو قطبی کردن کشور نوشته‌است.یادداشت وی به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری در هفته گذشته با توصیه به احمدی‌نژاد مبنی بر عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند هزینه جلوگیری از دوقطبی شدن کاذب انتخابات را شخصا بپردازند و مانع حضور احمدی‌نژاد در انتخابات شدند. معظم له که به عواقب دوقطبی شدن کشور در میان جریانهای سیاسی واقف بودند با صراحت عنوان کردند که ایجاد دوقطبی برای کشور مضر است. بنابراین همه کسانی که دلسوز نظام و کشور و انقلابند باید تلاش کنند تا در جامعه به ویژه در شرایط فعلی که در آستانه انتخابات هستیم فضای کشور به سمت دوقطبی شدن‌های دیگر حرکت نکند.

بی‌تردید سادگی محض است کسی تصور کند فقط با آمدن احمدی‌نژاد در کشور دوقطبی ایجاد می‌شد که با منتفی شدن آمدن ایشان دیگر جامعه دوقطبی نخواهد شد. مگر در همین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تهران انتخابات دوقطبی نشد؟ مگر عده‌ای یک لیست را انگلیسی نخواندند و لیست دیگر را ضد انگلیس! و بلافاصله بعد از دیدن نتیجه انتخابات اعتراف کردند که اشتباه کرده‌اند که چنین تعابیری را به‌کار برده‌اند تا بلندگوهای تبلیغاتی دشمنان کینه‌توز انقلاب  به دروغ چنین وانمود کنند که طرفداران انگلیس در تهران پیروز شده‌اند؟ درحالی‌که مردم بخاطر ناراحتی از استفاده از همین تعابیر و برچسب‌های کاذب و رفتارهای هیجانی و جنجالی نسبت به یک‌‌عده لج کردند و رأی سلبی دادند. این رأی سلبی از دامن دوقطبی بیرون آمد که متأسفانه به وجود آورندگانش اصول‌گرایان بودند.

امروز متأسفانه باید اذعان نمود که شواهد و رفتار و مواضع برخی کنشگران سیاسی کشور گویای آن است که روند فضای جامعه به سمت و سوی ایجاد یک دوقطبی دیگر دارد پیش می‌رود.

برخی افراد و جریانها با برخوردهای جنجالی و کاریکاتوری نسبت به برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی کاری کرده‌اند که نشانه‌های ایجاد یک دوقطبی فرهنگی در کشور مشاهده شود که بسیار خطرناک‌تر و مضرتر از دوقطبی‌های سیاسی است و عوارض و عواقب آن به راحتی برطرف کردنی نیست. نباید کاری کرد مردم در مقابل برخی ارزشها، مفاهیم و حتی احکام متعالی اسلام به لجبازی کشیده شوند.

وقتی برای اصلاح یک نادرستی فرهنگی با یک اشاره هم می‌شود به این خواسته رسید که مدیرکل ارشاد قم عزل شود، چرا غیرت رئیس جمهور را به میان می‌کشیم و وزیر را بی‌شعور خطاب می‌کنیم و چنان وانمود می‌کنیم که آسمان به زمین دوخته شده است؟
البته صاحب این قلم سرتعظیم مقابل دغدغه مراجع و علما برای صیانت از احکام دین فرود می‌آورد، ولی نمی‌تواند این  واقعیت را نادیده بگیرد که عده‌ای با سوءاستفاده از برخی نارسایی‌ها و اشتباهات برخی مدیران دنبال بهره‌برداری سیاسی‌اند و متأسفانه نمی‌دانند که بر شاخ نشسته‌اند و بن می‌برند

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *