آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

یک روش موثر برای کاهش فشار خون

نتیجه آزمایشی جدید نشان می‌دهد افرادی که مقدار نمک‌ مصرفی‌شان را با جایگزین نمک، کم کردند با کاهش قابل توجه ابتلا به خطر فشار خون بالا مواجه شدند.

بازخبر/طبق گزارشی که در مجله «کالج آمریکایی قلب و عروق» منتشر شد، داده‌های صدها شرکت‌کننده مرد و زن ۵۵ ساله و بالاتر که در مراکز مراقبت از سالمندان در چین بودند، بررسی شد.

این داده‌ها از پژوهشی بزرگ‌تر و پیشین با عنوان «تصمیم‌بگیر- نمک» (DECIDE-Salt) به دست آمد که ۱۶۱۲ شرکت‌کننده را شامل می‌شد.

متخصصان برای تجزیه و تحلیل جدید، روی ۱۵۷ زن و ۴۵۴ مرد که سطح فشار خون سالمی داشتند و به آنها غذا با مقدار معمولی نمک یا با جایگزین نمک داده شد، متمرکز شدند.

متخصصان دریافتند که کاهش بیش از یک‌سوم نمک با جایگزین مکمل معدنی دیگر یعنی «کلرید پتاسیم» با طعم نمک، همراه با طعم‌دهنده‌های دیگر مانند قارچ، جلبک دریایی و لیمو، قابلیت محافظت در برابر فشار خون بالا در یک دوره دو ساله را به دنبال خواهد داشت.

دکتر «یانگ فنگ وو»، نویسنده ارشد این پژوهش و مدیر اجرایی دانشگاه پکن می‌گوید: اگرچه این تحقیق در چین انجام شده است، اما این یافته‌ها باید در مورد افراد دیگر کشورها از جمله ایالات متحده اعمال شود.

به گفته او هر کسی می‌تواند از جایگزین نمک سود ببرد، خواه فشار خون بالا داشته باشد یا خیر.

به گزارش ان‌بی‌سی، فشار خون بالای کنترل‌نشده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی و کلیوی، دیابت و زوال عقل را افزایش می‌دهد.

به گزارش انجمن قلب آمریکا، اکثر آمریکایی‌ها بیش از حد نمک مصرف می‌کنند که حدود ۳۵۰۰ میلی‌گرم در روز است.

در حال حاضر، سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند بزرگسالان سالم کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم نمک (حدود یک قاشق چای خوری) در روز مصرف کنند.

کلرید پتاسیم که ترکیب مکمل ضروری پتاسیم با کلرید است، بدون افزودن سدیم مضر به رژیم غذایی، طعم و مزه‌ای مانند نمک خوراکی به غذا می‌دهد و همان عملکرد را دارد.

مقدار توصیه‌شده مصرف روزانه پتاسیم برای افراد ۱۹ سال و بالاتر ۳۴۰۰ میلی‌گرم برای مردان و ۲۶۰۰ میلی‌گرم برای زنان است.

به گفته وی، تحقیقات قبلی نشان می‌داد جایگزین‌های نمک فشار خون، به‌ویژه فشار خون سیستولیک (عدد بالایی در اندازه‌گیری فشار خون) را در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهند.

او تاکید کرد پژوهش جدید تاثیر نمک جایگزین بر افرادی را که فشار خون طبیعی دارند گسترش می‌دهد.

دکتر «دیپاک گوپتا»، دانشیار پزشکی در بخش پزشکی قلب و عروق در مرکز پزشکی «واندربیلت»، گفت: فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

او معتقد است که جایگزین نمک در کاهش فشار خون نقش مهمی دارد. به گفته او، داشتن رژیم غذایی غنی از پتاسیم احتمالا بر کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر «جورج دانگاس»، رئیس قلب و عروق در «مانت سینای کویینز» که در این پژوهش شرکت نداشت، می‌گوید: کاهش مصرف نمک به مدت طولانی، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، مگر اینکه جایگزینی رضایت‌بخش پیدا کنیم./ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *