آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

چگونه انواع لکه‌ها را از روی فرش خود پاک کنیم؟

لکه‌های فرش همیشه جزء روتین زندگی انسان‌ها بوده‌اند و همچنان خواهند بود. پس بهتر است به جای آنکه دائم مراقب باشید و از فرش خود مراقبت کنید که مبادا دچار لک نشوند و آن را به وسواسی برای خود تبدیل کنید، بهتر است بدانید هر مشکلی چاره‌ای دارد.

بازخبر/شما می‌توانید به جای مراقبت‌های بسیار، روش‌های پاک کردن انواع لکه‌‎ها را یاد بگیرید، چراکه با آگاهی بر هر کدام، بعد از لک شدن فرش خود، می‌توانید بهترین روش را روی آن پیاده کنید. در مواقعی که فرش شما دارای لکه‌های فراوان است، پیشنهاد می‌شود که از قالیشویی کمک بگیرید، تا فرش شما یک روند شست و شوی کامل را جهت تمیزی طی کند. اینگونه خیال شما از هر جهت راحت خواهد بود.

اما قالیشویی خوب را چگونه پیدا کنیم؟ قالیشویی‌های بسیاری در سطح شهری که شما ساکن آن هستید وجود دارد، اما مهم آن است که کمی قبل از سپردن فرش‌های خود به دست آنان، درباره قالیشویی مورد

نظر تحقیق کنید، از این طریق می‌توانید معتبرترین آنان را جهت شست و شوی فرش خود پیدا کنید.

برای این کار می‌توانید سری به فضای وب بزنید و درباره قالیشویی‌هایی که در منطقه شما وجود دارند اطلاعاتی بدست آورید. قطعا می‌توانید در آخر با جمع بندی اطلاعات بدست آورده شده خود، به نتیجه مطلوبی از آنان بپرسید که دست آخر کدام قالیشویی را انتخاب کنید. اگر در شهر تهران ساکن هستید ما به شما قالیشویی ملت را پیشنهاد می‌کنیم که شما می‌توانید با وارد شدن به وب سایت آنان از طریق نشانیhttps://melatcarpet.com از خدمات مختلفی که این مرکز قالیشویی ارائه می‌دهد مطلع شوید همچنین می‌توانید سوالات مختلف خود را از پشتیبانان سایت به صورت آنلاین بپرسید.

در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید که قصد داریم روش‌هایی را درباره از بین بردن انواع لکه‌ها بیان کنیم با ما همراه باشید.

لکه‌های چربی

شاید یکی از نگران کننده‌ترین نوع لکه‌های فرش لکه‌های چربی باشند، زیرا به راحتی پاک نمی‌شوند و اگر روش درست پاک کردن آنان را ندانید، شاید مجبور شوید فرش خود را کامل بشویید.راهکاری که ما پیشنهاد می‌کنیم آن است که کمی گلیسیرین را که بهترین نوع حلال برای این نوع لکه‌ها است، به آرامی روی قسمت لک شده بریزید و دوباره این کار را انجام دهید. در نهایت کمی لکه پاک کن نیز روی آن قسمت ریخته و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا اثر خودشان را بگذارند.

در آخر هم باید آن قسمت مورد نظر را خوب بشویید تا لکه‌ها کاملا از روی فرش پاک شوند. البته اگر فرش شما لکه‌های چربی بسیاری روی خود دارد، بهتر است به جای آنکه زمان زیادی صرف پاک کردن دانه به دانه این لکه‌ها کنید، با سپردن فرش خود به قالیشویی معتبر، خیال خود را راحت سازید. حتی می‌توانید از خدمات دیگری مانند مبل شویی و موکت شویی این مراکز بهره ببرید. برای این کار ما به شما قالیشویی ملت را پیشنهاد می‌کنیم که برای آگاهی از تعرفه قالیشویی مورد نظر می‌توانید به وب سایت آنان سری بزنید و از طریق پشتیبانان سایت پیگیری خود را انجام دهید.

لکه‌های طبیعی فرش

لکه‌های طبیعی فرش مانند گیلاس، توت‌ها، شیر و یا غذاهای طبیعی همگی بر پایه آب هستند و جزء آسان‌ترین لکه‎ها برای پاک شدن به حساب می‌آیند. شما به راحتی می‌توانید تنها با مقداری آب و مواد شوینده، ترکیبی بسازید و از آن جهت پاک کردن این نوع از لکه‌ها استفاده کنید. بهتر است از آب ولرم برای ترکیب با مواد شوینده استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای مواد شوینده از سرکه سفید هم استفاده کنید.

لکه‌های جوهر معمولی روی فرش

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش ماست است. طبق این روش شما باید ابتدا ماست را روی قسمت لک شده بریزید، سپس آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. حال بعد از اینکه کمی منتظر ماندید تا جوهر و ماست با یکدیگر ترکیب شوند، توسط یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. بهتر است این روش را برای چندین بار پشت سر هم تکرار کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب را بگیرید.

لکه‌های سنگین فرش

بعضی از لکه‌ها متاسفانه اسباب دردسر هستند و با کمی دشواری از روی فرش پاک خواهند شد. اگر فقط با آب و مواد شوینده سعی در پاک کردن آنان کنید، جای آنان روی فرش باقی خواهد ماند. برای مثال لکه‎هایی مانند قهوه و یا خون، از این نوع لکه‌ها هستند. پیشنهاد ما به شما برای ساختن ترکیبی معجزه آسا برای پاک کردن آنان از روی فرش، ترکیب نوشابه با آب است. شما با استفاده از این محلول می‌توانید لکه‌های سرسخت را از روی فرش خود پاک کنید.

لکه‌های نیکوتین و تنباکو

مانند لکه‌های چربی بهترین نوع حلال برای این دو لکه‌ها نیز ماده گلیسیرین است. شما باید مقداری از آن را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن قسمت را تمیز کنید و دوباره باید این مراحل را تکرار کنید تا لکه کاملا از روی فرش شما پاک شود. در نهایت مقداری لکه پاک کن روی قسمت مورد نظر ریخته و باز هم مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا اثر کند. در آخر آن قسمت را به خوبی بشویید تا اثری از لکه باقی نماند.

لکه‌های پروتئین

برای اینکه بتوانید لکه‌های سرسخت پروتئینی مانند تخم مرغ یا خون و همینطور مدفوع را از بین ببرید، می‌توانید از پروتئین یا آنزیم استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید برای از بین بردن لکه تخم مرغ یا خون، از ترکیب خانگی استفاده کنید. شما می‌توانید مقداری آب نیمه گرم را با نمک و صابون و همینطور سرکه سفید ترکیب کنید و از آن برای پاک کردن استفاده کنید.

موم و لکه‌های آدامس

برای اینکه این نوع لکه‌ها را از بین ببرید، باید روش مقابل پاک کردن لکه‌های روغنی را پیاده کنید. به طوریکه باید یک تکه یخ را در پارچه‌ای نازک بگذارید و سپس آن را روی قسمت لک شده قرار دهید تا خشک شود. در نهایت توسط یک شئ تیز مانند چاقو یا حتی قاشق، می‌توانید به راحتی موم یا آدامس را از روی فرش خود بردارید.

 

جمع‌بندی

مقاله تلاش کردیم در ارتباط با پاک کردن انواع لکه‌ها توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

منبع

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *