آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

استاندار هرمزگان: نیروگاه اتمی سیریک جایگاه بین‌المللی دارد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نیروگاه اتمی سیریک جایگاه بین المللی دارد، گفت: نیروگاه اتمی سیریک نقطه قوت کشور در حوزه برق هسته ای بوده و معادل پنج برابر نیروگاه اتمی بوشهر است.

بازخبر/از آنجا که رییس جمهور به اتمام کارها تاکید دارند؛ طرح مهم نیروگاه اتمی سیریک مورد توجه ما بود، این نیروگاه در بُعد بین المللی بسیار مهم و جزو ابر طرح ها بوده و اگر بخواهیم با نیروگاه اتمی بوشهر قیاسی داشته باشیم باید بگوییم این نیروگاه معادل پنج برابر نیروگاه اتمی بوشهر است که جزو پروژه های ویژه ای بود که در این سفر عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: دی ماه سال ۱۴۰۰ میهمان دور نخست سفر رییس جمهور بودیم که در آن سفر مصوبات قابل توجهی در بحث نرم افزاری، سخت افزاری و هم اصلاح قوانینی که نیاز بود به استان ابلاغ شد و خروجی آن سفر، بهره برداری از یکهزار و ۳۲ طرح به ارزش ۱۰۵ همت بود.

وی تصریح کرد: طرح ها را با توجه به گستردگی که داشتند در ۲۲ بسته تقسیم بندی کردیم که اگر بخواهم مهمترین آنها را ذکر کنم؛ افتتاح ۱۲۸ کارخانه و بنگاه صنعتی و افتتاح هفت شهرک صنعتی جدید بزرگترین طرح های صنعتی هرمزگان بودند و در حوزه نفت هم چهار واحد پتروپالایشگاهی و تولید انواع هیدروکربن ها ی سبک و سنگین را داشتیم، در حوزه انرژی ۲۴۳ مگاوات ظرفیت برق جدید را داشتیم، در بخش مسکن نیز ۱۴ هزار واحد مسکن به مردم تحویل داده شد و همچنین ۱۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان تحویل داده شد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ۸۰۰ کیلومتر راه در قالب احداث راه های جدید و چه در قالب بهسازی، روکش و تعمیرات را به سرانجام رساندیم، در بخش مدارس هم ۸۰۰ کلاس درس در قالی ۲۰۰ مدرسه تحویل داده شد و در حوزه آبخیزداری ۵۰ سازه تکمیل و به بهره برداری رسید و بیش از چهار میلیون نهال هم با توجه به مسائل زیست محیطی که در استان داشتیم، کاشته شد.

وی بیان کرد: خط مهم گازرسانی میناب و سیریک که در شرق تنگه هرمز واقع می شوند به ارزش پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

دوستی با اشاره به اقدامات دولت در بخش درمان، اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس، بیمارستان بستک به علاوه ۳۲ طرح درمانی در این حوزه به سرانجام رسید.

وی با اشاره به مشکلات دیرینه هرمزگان در بخش آبرسانی، عنوان کرد: آبرسانی به ۱۵۶ روستا و پنج شهر هرمزگان انجام شد، اینکه حد فاصل ۲ سفر رییس جمهور بتوانید این تعداد روستا و شهر را آبرسانی کنید بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه همزمان پنج آب شیرینکن جدید به علاوه ۲ توسعه آب شیرین کن را هم داشتیم که محقق شد و یک سد هم تکمیل شد و اینها بخشی از بسته های مربوط به آبرسانی بود.

وی ادامه داد: موضوع فاضلاب با توجه به اینکه شهرهای ما ساحلی هستند یکی از مسائل اصلی استان است، سه فاز فاضلاب بندرعباس به بهره برداری رسید و سه فاز هم شروع شد و مجموع اینها طرح های قابل توجهی بودند که در سفر هیات دولت به هرمزگان افتتاح شدند.

وی همچنین یاداور شد:احداث ۲ شهر ساحلی در خلیج فارس و مکران مرکزی هم در دستور کار قرار گرفت.

دوستی درخصوص ظرفیت هرمزگان برای اقتصاد دریا محور اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در این سفر انجام شد راه اندازی پنج بندر بود؛ بندر سیریک و بوموسی که بسیار برای ما حیاتی است و بخشی از بندر پارسیان تکمیل شدند و بنادر جاسک و گوهسر هم توسعه داده شد، یعنی در همین راستا هم هرمزگان دارای بسته هایی بود و اینها جدای از طرح های آبزی پروری و بخش های مربوط به شیلات است.

وی تصریح کرد: در حوزه های زیرساختی و سخت افزاری، هرمزگان را به صورت کامل می بینم از این جهت که زیرساخت های لازم وجود دارد؛ هم بندر شهید رجایی با ظرفیت هفت میلیون و ۱۰۰ هزار کانتینر که یک ظرفیت قابل توجهی است، در همین دولت فاز سوم بندر شهید رجایی و بندر تخصصی خمیر هم راه اندازی شد چراکه هرمزگان یک ویژگی دارد که معادن هم به آن نزدیک هستند و این به معنای اقتصادی بودن حمل و نقل است.

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان به دلیل اینکه هم به دریای عمان و هم به خلیج فارس متصل است و نزدیک به هزار کیلومتر طول دارد و دارا بودن ۱۴ جزیره راهبردی و اگر بخواهیم مجموع سواحل این استان را حساب کنیم باید بگوییم که هرمزگان حدود ۲ هزار و ۲۲۲ کیلومتر ساحل دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای اقتصاد دریا پایه در هرمزگان وجود دارد تصریح کرد: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست های اقتصاد دریامحور را ابلاغ کردند، تمرکز ما روی موضوعات نرم افزاری و قوانین است چون مسئله ما روی موضوع نرم افزاری است «ایجاد اتصال بین بنادر» که خطوط کشتیرانی تردد و حمل و نقل کنند و بیشتر روی این حوزه در حال انجام کار هستیم.

دوستی به پسکرانه های هرمزگان هم اشاره کرد و گفت: رییس جمهور در سفر چند روز اخیر خود برای بحث ریل بندر شهید رجایی دستور ویژه دادند، حدود هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه ریلی بندر شهید رجایی تخصیص داده شد، پسکرانه و خطوط ارتباطی اهمیت دارد، در سازه های بندری کشور ضعفی نمی بینم ولی در ارتباط و پسکرانه باید اصلاحاتی انجام شود و با توجه به دستوری که رییس جمهور دادند قرار شد یک سری مسائل قانونی هم اصلاح شود، یعنی هماهنگ سازی قوانین در حوزه دریا انجام شود که بتوانیم در راستای رشد و توسعه اقتصاد دریامحور گام برداریم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *