آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ورود همزمان شکافنده‌های غول‌پیکر به دریاها

متخصصانِ جمهوری اسلامی ایران در کشتی‌سازی «ایزوایکو» به عنوان بزرگ‌ترین صنعت دریایی کشور توانستند به صورت همزمان ۶ شناور بزرگ را بازسازی، تعمیر و راهی دریاها کنند و این خود نشانه توانایی‌جوانان کشورمان‌ در عرصه‌های مختلف به شمار می‌رود و با توجه به این ظرفیت‌ها، دستاوردهای جدیدی را در آینده‌ای نه چندان دور از جوانان کشورمان خواهیم دید.

بازخبر/«ایزوایکو» یا بهتر بگوییم کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با وجود تحریم‌های استکبار جهانی توانسته میزان بازدهی کارگاه‌های خود را بدون اینکه نیروی انسانی آن‌ها تغییر کند از مرز ۲ برابر عبور دهد و به گفته سلمان ضربی مدیرعامل کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران: سال گذشته میزان تولید این مجموعه ۲۳ درصد رشد کرد و امسال هدف‌گذاری شده بیش از ۴۲ درصد افزایش تولید حاصل شود که ۶ ماهه نخست امسال هم میزان رشد تولید این صنعت بومی ۳۷ درصد بوده است.

جالب است بدانید صنعت کشتی‌سازی ما، اینک در بحث تعمیرات و بازسازی به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند به صورت همزمان ۹ کشتی غول‌پیکر را تعمیر، بازسازی و راهی دریا کند که نهم دی ماه با به آب‌اندازی همزمان ۶ کشتی در آب‌های نیلگون خلیج فارس، برگ زرینی را در صنعت کشتی‌سازی ورق زد.

مدیرعامل ایزوایکو، با مقایسه تخصص نیروهای ایرانی با دیگر کشورها تصریح کرد: کره جنوبی درون مخازن اولین کشتیِ ساخت خود را بتُن ریزی کرد تا بتواند تعادلش را حفظ کند، ‌ همچنین زمانی که با تمامی توان برای ساخت کشتی به رمانی رفت نتوانست آن را به سرانجام رسانده و کار را نیمه‌تمام رها کرد اما بچه‌های ایران اسلامی در بندرعباس با وجود آنکه آلمانی‌ها می‌گفتند نمی‌توانید کشتی بسازید، ‌کشتی ساختند و نخستین کشتی ساخت ایران «بهترین کشتی جمهوری اسلامی ایران» است. این ادعا را معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارد و هنوز آن کشتی خدمات تعمیراتی و نگهداری خود را از ایزوایکو می‌گیرد.

آری؛ این شناورها که خداوند در قرآن کریم از آن‌ها به عنوان شکافنده دریاها یاد می‌کند، بندرعباس را جهت انجام ماموریت‌های خود ترک کردند و دنیا متوجه شد که ایران و ایرانی‌ها حتی در محاصره اقتصادی هم، پیروز میدان هستند؛ پیروز در زمین و آسمان و دریا…

ایزوایکو از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

گفتنی است؛ حوزه فعالیتی ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج فارس می‌تواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *