آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
افزایش طول عمر با مصرف این خوراکی‌ها

هفت ماده غذایی که طول عمر شما را افزایش می‌دهند

پیری، روندی اجتناب‌ناپذیر است، اما اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید در جهت ارتقای زندگی و داشتن عمر طولانی‌تر و سالم‌تر انجام دهید. یکی از این اقدامات توجه به سبک زندگی و انتخاب‌های غذایی سالم است.

بازخبر/تحقیقات اثبات کرده است که سن شما کمتر به ژنتیک مربوط است و بیشتر از آنچه که تصور کنید، تحت کنترل خود شما و وابسته به عادات و انتخاب‌های غذاهایی شماست که سبب کاهش یا افزایش طول عمر می‌شود.

نکته اصلی برای داشتن عمر طولانی‌مدت، اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری‌شده است، که اغلب سرشار از چربی‌های ناسالم، قند و سدیم هستند و می‌توانند مشکلات بسیاری را ایجاد کنند. در واقع، رژیم غذایی نقش مهمی در افزایش سن بیولوژیکی ایفا می‌کند و یک عامل مهم در سبک زندگی است که تضمین می‌کند برای مدت طولانی‌تری سالم‌تر زندگی کنید. داشتن رژیم غذایی سرشار از انواع غذاهای گیاهی (میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل) با داشتن طول عمر طولانی‌تر و سالم‌تر همراه است.

در ادامه، ۷ خوراکی که به افزایش طول عمر کمک می‌کند، به شما معرفی شده است.

۱) آجیل

بد نیست اگر بیشتر اوقات به عنوان میان‌وعده، یک مشت آجیل بخورید. مطالعات نشان می‌دهد خطر حوادث قلبی عروقی عمده در بین افرادی که در رژیم غذایی خود از آجیل استفاده می‌کنند، به طور قابل توجهی کمتر و خطر مرگ و میر در آنها ۳۹ درصد پایین‌تر است.

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های غیراشباع (چربی سالم)، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی هستند که به سلامت قلب، کنترل وزن کمک و افزایش طول عمر کمک می‌کنند.

 

۲) زردچوبه

زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال زیستی با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است. التهاب مزمن عامل مهمی در بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری است. کورکومین یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه است که به عنوان یک ضدالتهاب، ضد تومور و آنتی‌اکسیدان بسیار قوی شناخته می‌شود. کورکومین با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

۳) روغن زیتون

روغن زیتون غنی از آنتی‌اکسیدان و سرشار از چربی‌های سالم است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد افرادی که روزانه بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، ۱۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ (به هر دلیلی) قرار دارند. به طور جزئی نیز مصرف روغن زیتون، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های عصبی (مانند آلزایمر) را ۲۹ درصد، خطر ابتلا به بیماری قلبی را ۱۹ درصد و خطر مرگ ناشی از سرطان را ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

۴) چای سبز

چای سبز سرشار از کورستین است؛ یک فلاونوئید گیاهی که خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲ نشان داد که کورستین می‌تواند سلول‌های مرده را از بین ببرد و روند پیری را به تأخیر بیندازد. کورستین ژن SIRT۱ را فعال می‌کند؛ این ژن در افزایش طول عمر و توانایی بدن برای ترمیم DNA و کند کردن روند پیری نقش دارد.

۵) پیاز

بررسی‌ها نشان می‌دهد پیاز با خاصیت جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان، نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر دارد. سعی کنید پیاز را در روغن زیتون تفت دهید و به انواع غذاها اضافه کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

۶) غلات کامل

غلات کامل کمک می‌کنند عمری طولانی‌تری داشته باشید. تحقیقی که روی ۴۰ هزار زن (پس از یائسگی) انجام شد، نشان داد آنهایی که در طول هفته ۴ تا ۷ وعده غلات کامل استفاده می‌کردند تا ۳۱ درصد، از خطر مرگ بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی در امان هستند.

۷) خانواده توت‌ها

توت‌ها سرشار از نوع خاصی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام فلاونوئیدها هستند که مصرف آنها به داشتن عمر طولانی‌تر کمک می‌کند. تحقیقات متعدد نشان داده است پلی فنول موجود در میوه‌ها می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود. میوه‌هایی مانند بلوبری، توت سیاه، توت فرنگی و تمشک منابع سرشار از پلی فنول هستند.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *