آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

گواری: سطح آمادگی جسمانی جامعه مطلوب نیست

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، گفت:‌ در حال حاضر میزان آمادگی جسمانی مردم جامعه در سطح مطلوبی نیست. در حالیکه فعالیت بدنی از شیوع برخی بیماری‌ها از جمله دیابت، مشکلات قلبی و تنفسی و ضعف عضلانی جلوگیری می‌کند.

بازخبر/احمد گواری در گفت‌وگویی، خاطرنشان کرد: رشته آمادگی جسمانی حدود یک سال است به‌عنوان فدراسیون شروع به کار کرده و در این مدت اتفاق‌های خوبی رخ داده است. هر کاری در ابتدا، سختی‌های خاص خود را دارد و بسیاری از استان‌ها ابتدا با ابهام کار خود را شروع کردند اما در ادامه با توجه به شرایط پیش آمده به خوبی فعالیت‌ها پیش رفت و فدراسیون روی ریل اصلی خود قرار گرفت.

وی ادامه داد: هیئت‌های آمادگی جسمانی را در ۳۲ استان کشور ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم در راستای مقابله با کم‌تحرکی در سراسر کشور گام جدی برداریم. امروز آمادگی جسمانی در کشور به موقعیت خوبی رسیده و هیئت‌ها ثبات پیدا کرده‌اند. در ۳۲ استان کشور دارای تشکیلات هیئت آمادگی جسمانی هستیم و طی یک سال اخیر حدود ۸۰۰ دوره آموزشی مختلف را برگزار کرده‌ایم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی رشته‌ای است که با سلامت مردم در ارتباط است، عنوان کرد: آمادگی جسمانی یعنی توانایی انجام کار توسط افراد و در واقع این رشته با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد و در بهبود کیفیت زندگی‌ بسیار اثرگذار است.

گواری با بیان اینکه آمادگی جسمانی مختص به سن خاصی نیست، افزود: آمادگی جسمانی رشته‌ای است که همه اقشار با هر سنی می‌توانند در آن فعالیت کنند و هر کسی به فراخور کاری که انجام می‌دهد نیازمند داشتن سطحی از آمادگی‌ جسمانی است تا بدون خستگی بتواند کارش را ادامه دهد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط نزدیک با ارگان‌های مختلف مانند آموزش‌ و پرورش، وزارت علوم، شهرداری‌ها، بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی و…برای توسعه رشته آمادگی جسمانی، گفت: آمادگی جسمانی یک موضوع عام‌المنفعه است و باید برای داشتن ورزش مستمر، برنامه‌ریزی داشته باشیم. در حال حاضر میزان آمادگی جسمانی مردم جامعه در سطح مطلوبی نیست در حالی که فعالیت بدنی از بروز برخی بیماری‌ها مانند دیابت، مشکلات قلبی و تنفسی، ضعف عضلانی و… جلوگیری می‌کند و باید یک عزم ملی وجود داشته باشد تا بهترین خدمات را ارائه دهیم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *