آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بازی استقلال و سپاهان جنگ نابرابر است!

استقلال دو برد در دو هفته ابتدایی به دست آورده، اما در هفته سوم و در یک بازی فوق حساس در اصفهان باید به مصاف سپاهان برود.

بازخبر/استقلال شش امتیاز از دو بازی به دست آورده و به خاطر تفاضل گل در رده دوم جدول رده‌بندی پایین‌تر از سپاهان قرار گرفته است. با این حال بازی بزرگ هفته سوم این تیم برابر سپاهان یک بازی حساس و سخت است. سپاهان فصل را خوب شروع کرده ضمن اینکه بازی در ورزشگاه احتمالا مملو از تماشاچی نقش جهان برگزار می‌شود. با این حال استقلال با دو پیروزی به مدعیان نشان داد که با وجود مشکلات عدیده، امسال برای رسیدن به قهرمانی پا به رقابت‌های لیگ برتر گذاشته است. شاهین بیانی، کاپیتان سابق استقلال، معتقد است: “درست است دو بازی را بردیم، اما از روی تعصب و عرق و جدیت جواد نکونام بوده است که 6 امتیاز گرفتیم.”

هزینه‌های سپاهان
از ابتدای نقل و انتقالات می‌بینیم که سپاهان چه هزینه‌هایی انجام می‌دهد و قطعا قراردادهای این تیم از حدی که فدراسیون تعیین کرده گذشته و بالاست. اما استقلال از همان ابتدای نقل و انتقالات دچار مشکل بود. تنها اتفاقی که آن زمان برای استقلال افتاد و خوشحال کننده بود حضور جواد نکونام به عنوان سرمربی بود، همین. چرا که نکونام از خانواده استقلال بود و اینکه سابقه خوبی در دوران بازیگری و مربی‌گری داشت.

جانشینان محبی و قایدی
شما نگاه کنید سپاهان حتی ریزش خاصی هم نداشته و به نظر هیچ تیمی به اندازه استقلال در بین بازیکنان مهم ریزش نداشته است. در هر تیمی 3-4 بازیکن موثر هستند که در صورت رفتنشان باید جایگزین شوند. مثلا محبی، قایدی و سیلوا در استقلال که آنها را از دست دادیم اما نتوانستیم بازیکنی را جانشین‌شان کنیم. گولسیانی مهم‌ترین مهره پرسپولیس در راه قهرمانی سال قبل روی نیمکت می‌نشیند و این نشان می‌دهد که نیمکت قوی دارد، اما برای استقلال اینگونه نیست، چرا که نتوانستند بازیکن بخرند و داستان سقف قرارداد پیش آمد! قطعا در ادامه مسیر راه استقلال نیمکت خالی می‌تواند دردسرساز باشد.

بازی بزرگ هفته
سپاهان در تهران با شهر خودش خیلی فرق می‌کند، چرا که حمایت تماشاگرانش را دارد. بازی دو تیم یک جنگ نابرابر است؛ چه از نظر خرید بازیکن و چه هزینه و اینکه سپاهانی‌ها با همین هزینه‌های چند ده میلیاردی از استقلال جلو هستند. همان‌طور که گفتم گولسیانی الان در پرسپولیس نیمکت‌نشین است و این به خاطر ناتوانی او نیست، بلکه به خاطر پرمهره بودن حریف است. از شروع یارگیری تفاوت زیادی میان پرسپولیس و استقلال بود، در حالی که هر دو زیر نظر یک وزیر و یک وزارت خانه بودند، اما باید به یک اندازه حمایت می‌کردند. این همه اختلاف پولی برای هوادار قابل قبول و درک نیست.

شش امتیاز و واقعیت
هواداران باید واقعیت‌ها را بدانند و کسب شش امتیاز را ملاک شرایط خوب تیم ندانند. ما نباید هوادار را گول بزنیم و از روز اول باید حقایق را بگوییم که توقع قهرمانی نداشته باشند. درست است دو بازی را بردیم، اما از روی تعصب و عرق و جدیت جواد نکونام بوده است که 6 امتیاز گرفتیم. هواداران باید بدانند که این تیم برای قهرمانی بسته نشده است. استقلال در سخت‌ترین شرایط مدعی قهرمانی است چرا که نام بزرگی دارد و همیشه جزء شانس‌ها بوده و هست اما مشکلات این تیم نسبت به سال قبل بسیار بیشتر و تاثیرگذارتر است.

استقلال نکونام تدافعی است؟
نکونام چاره‌ای جز این ندارد که دفاعش را محکم کند، چرا که ابزار لازم برای کار هجومی در اختیارش نیست. شما نگاه کنید سال قبل چه بازیکنانی در خط حمله بودند، اما آنها را دست دادیم. هوادار نباید توقع بازی هجومی از تیم داشته باشد. ضمن اینکه در فوتبال روز دنیا این سبک فوتبال وجود دارد. تیمی که گل می‌زند می‌تواند پیروز باشد، اما تیمی که گل نمی‌خورد می‌تواند قهرمان شود. تیم فرهاد مجیدی هم با همین پیروزی‌های یک بر صفر و نزدیک بدون باخت قهرمان شد، پس ایرادی ندارد و نمی‌دانم چرا معترض هستند. استقلال به خاطر بزرگی تیمش در حال حاضر به هر نحوی که شده گل می‌زند و قطعا اگر خط دفاعی مستحکم باشد ما می‌توانیم به موفقیت برسیم. این نوعی از فوتبال است که اتفاقا در لیگ ما هم جواب داده است و نمی‌شود ایرادی گرفت. ضمنا همان‌طور که گفتم ابزار لازم برای بازی هجومی در اختیار نکونام نیست و این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد چه سبکی بازی کند. امیدوارم مدیران استقلال کاری کنند که بتوانیم بازیکن خارجی خوب بگیریم که به تیم کمک کنند.

انتقاد پیشکسوتان
پیشکسوت‌های واقعا دلسوز هستند و تیمشان را دوست دارند و از روی دلسوزی صحبت می‌کنند. اما باید این واقعیت را قبول کنیم که تیم نکونام از نظر نفرات با سال گذشته خیلی فرق دارد و بازیکنان زیادی را از دست داده است. ما از مربی خارجی مثل ساپینتو استراماچونی حمایت کردیم چرا از نکونام که جز خانواده باشگاه است حمایت نکنیم؟ البته این را تاکید می‌کنم که نکونام باید درباره همه مسائل شفاف‌سازی کند و به هواداران واقعیت‌ها را بگوید که توقع را پایین بیاورد. ما برای قهرمانی شانس داریم و همان‌طور که خود نکونام گفته می‌جنگیم. اما باید بدانیم مشکلات وجود دارد.

هیچ سالی استقلال از نظر مدیریت و شرایط خوب نبوده است، اما می‌بینید که در پایان هفته دوم جزء سه تیم 6 امتیازی لیگ هستیم و این به خاطر بزرگی استقلال است اما دلیل نمی‌شود روند مشکلات ادامه‌دار باشد و کادرفنی دچار مشکل شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *