آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ساحل کایت بردینگ بندرعباس در آستانه تخریب/آینده ورزشکاران در هاله‌ای از ابهام

رئیس کمیته کایت بردینگ استان هرمزگان گفت: اخیرا میلگردهایی در ساحل کایت بردینگ بندرعباس قرار گرفته است و محل تمرین را با مشکل مواجه کرده است

بازخبر/   عدنان افندی در گفت و گو با ایسنا، افزود: از سال ۱۳۹۳ فعالیت این رشته ورزشی را در شهر بندرعباس با حداقل امکانات و دست خالی آغاز کردیم و خوشخبتانه امروز در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت و شرایط بندرعباس تنها ساحل مورد استفاده از هر لحاظ برای این رشته ورزشی ساحل غدیر بندرعباس است، اظهار کرد: سایر سواحل و مناطق شهر بندرعباس شرایط و بستر لازم را برای تمرینات کایت بردینگ در اختیار ندارند و نمی توان کایت بردینگ را اجرا کرد.

افندی با اشاره به اینکه ابتدای ساحل غدیر از همه لحاظ به ویژه جزر و مد و قرارگیری در موقعیت مناسب وزش باد بهترین مکان برای اجرای تمرینات کایت بردینگ است، عنوان کرد: با توجه به مستندات که در گوگل هم موجود است، این ساحل به عنوان ساحل کایت بردینگ بندرعباس نامگذاری و قابل مشاهده است.

وی در خصوص تخریب این ساحل از مدتی قبل، تصریح کرد: در ابتدا پارکینگ پارک ساحل غدیر جنب ساحل کایت بردینگ تخریب و یکسری ساخت و سازها انجام گرفت اما پس از مدتی متوقف شد تا اینکه از خردادماه شاهد جانمایی برای ادامه همان ساخت و ساز این بار در ساحل غدیر بندرعباس بودیم.

رئیس کمیته کایت بردینگ استان هرمزگان با اشاره به اینکه اخیرا میلگردهایی در ساحل کایت بردینگ بندرعباس قرار گرفته است و محل تمرین را با مشکل مواجه کرده است، اضافه کرد: این رشته المپیکی و در ۲۰۲۴ پاریس شاهد حضور این رشته در المپیک هستیم و ظرفیت ورزشکاران بندرعباسی بالا اما با این اقدام دیگر مکانی برای تمرین ندارم و نمی دانم چه سرنوشتی این رشته را در بندرعباس دنبال می کند.

محل قرارگیری میلگرد و جانمایی جهت تخریب ساحل

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ ورزشکار در این رشته در بندرعباس فعالیت می کنند و امیدوارم مسئولین ورزش استان هرمزگان فکری به حال آینده این رشته ورزشی و ورزشکارانی کنند که تمامی آینده خود را در این رشته می بینند.

افندی در پایان با گلایه از مسئولان در مواجه با رعایت حریم ۶۰ متری و ساخت و ساز کنونی در ساحل غدیر و عدم ممانعت از ادامه آن، بیان کرد: امیدوارم هرچه زودتر ساحل کایت بردینگ بندرعباس به ورزشکاران بازگردد تا شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر این رشته در بندرعباس باشیم.

به گزارش ایسنا، ورزش کایت بوردینگ که تلفیقی از ورزش های پاراگلایدر و اسکی روی آب است از سال ۱۹۹۰ در سطح جهان آغاز به کار کرده است. این رشته شامل تخته اسکیت خاص و یک کایت است که با وزش باد به پرواز در می‌آید تا ورزشکار کایت بوردینگ بتواند در سطح آب حرکات نمایشی و پرش بر روی امواج را انجام دهد.
این ورزش مفرح دارای یک فدراسیون جهانی مستقل به نام IKA است که زیر نظر فدراسیون جهانی قایقرانی و ورزش‌های بادبانی و بادی فعالیت می کند. کایت بوردینگ که در ابتدا ورزشی ناشناخته بود،  اکنون یک و نیم میلیون نفر ورزشکار حرفه ای در سطح دنیا در این رشته فعالیت می کنند و مسابقات جهانی دارد که به واسطه همین، بعد از رایزنی های مداوم قرار شده است که کایت بوردینگ سال ۲۰۲۴ جز رشته های ورزشی حاضر در المپیک  پاریس قرار گرفته است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *