آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران:

دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در کنارهم باید رشد کند

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران گفت: اراده وزیر صمت بر این است که براساس سیاست های دولت و مصوبه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سمت وفور کالا، رشد صادرات، جهش تولید و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور برود.

 بازخبر/مظفر علیخانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: وزیر صمت به سه نکته مبنای کارشناسی، تعامل و مشورت و همکاری با اتاق ایران و استان ها به عنوان نمایندگان بخش خصوصی اعتقاد راسخ دارد.

وی با بیان اینکه اراده وزیر صمت بر این است که براساس سیاست های دولت و مصوبه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سمت وفور کالا، رشد صادرات، جهش تولید و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور برود، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه مأموریت اصلی و اساسی اش دیپلماسی سیاسی است اما با ساختار اصلاحی که صورت گرفته نشان داد وزارت امور خارجه به دیپلماسی اقتصادی هم اعتقاد دارد.

علیخانی ادامه داد: دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در کنارهم باید رشد کند و برای رشد اقتصادی، جذب سرمایه گذار و فناوری نیازمند هر دو دیپلماسی هستیم.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران با اشاره به اینکه برقراری مجدد رویه واردات در برابر صادرات یک ضرورت دارد، اضافه کرد: کمیته ارزی در این خصوص ۸ جلسه برگزار کرده و مصوبه آن تکمیل و وزیر صمت قرار آن را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تحویل دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *