آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می یابد

ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از بالا رفتن سطح روابط تجاری استان هرمزگان با کشور قزاقستان با تعاملات و رایزنی های صورت گرفته خبر داد.

بازخبر/محمدرضا صفا در گفت و گو با ایسنا، در تشریح نشست با رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس، اظهار کرد: دنیا با ظرفیت های استان هرمزگان در بعد تجاری و گردشگری آشناست و کشورهای رو به توسعه توجه خود را معطوف این استان زرخیز کرده اند.

وی افزود: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار بالایی در بعد تجاری دارد و پارلمان بخش خصوصی استان هرمزگان می کوشد تا علاوه بر جذب سرمایه گذاران خارجی زمینه را برای حضور تجار در کشورهای هدف فراهم سازد.

صفا بیان کرد: نباید فراموش کرد که تجارت با جهان بدون در نظر گرفتن توافق‌های بین‌المللی، برقراری روابط بانکی و حتی در شرایط بدون تحریم، برای بازرگانان ایرانی دشوار خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو مهم ترین هدف ماست و در این راستا اقدمات اولیه در حال انجام است.

صفا افزود: در بعد فرهنگی کشور ما با قزاقستان مشترکات فراوانی دارد و بدون شک برقراری و گسترش روابط تجاری با این کشور برای ما تجار ما سودآور است.

صفا همچنین خواستار برگزاری وبینار با اتاق بازرگانی آکتائو در راستای ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو شد و بیان کرد: تجارت زمانی رونق می یابد که ما به نیازهای کشورهای هدف واقف باشیم و بتوانیم ارتباط تجار دو کشور را با یکدیگر برقرار نماییم.

وی همچنین ضمن قدردانی از حمایت های و پیگیری های نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس، تصریح کرد: برقراری ارتباط در سطوح بین المللی از اهداف مهم اتاق بازرگانی بندرعباس است و نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس در این خصوص همواره حمایتگر  اتاق بازرگانی بوده و پیگیری ها را در سطوح بالا دنبال می نماید.

همچنین رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: توسعه ارتباطات تجاری بین استان‌های جنوبی ایران به ویژه هرمزگان و قزاقستان از اولویت هایی است که در کنسولگری قزاقستان در بندرعباس به طور جدی دنبال می‌شود.

دولتعلی نیسان در این دیدار اظهار کرد: با راه اندازی این کنسولگری برای ۶ استان جنوبی ایران این فرصت فراهم شده تا استان‌های واقع در این محدوده مراوده‌های تجاری خود را با قزاقستان گسترش دهند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان با ظرفیت های بالقوه ای که در بخش های دریایی، معدن، کشاورزی و … دارد برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است و ما نیز از برگزاری وبینار با اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای شناخت ظرفیت ها و برقراری ارتباط تجار با یکدیگر استقبال می کنیم.

همچنین در ادامه این دیدار راهکارهای گسترش ارتباط با کشور قزاقستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *