ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می یابد

ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از بالا رفتن سطح روابط تجاری استان هرمزگان با کشور قزاقستان با تعاملات و رایزنی های صورت گرفته خبر داد.

بازخبر/محمدرضا صفا در گفت و گو با ایسنا، در تشریح نشست با رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس، اظهار کرد: دنیا با ظرفیت های استان هرمزگان در بعد تجاری و گردشگری آشناست و کشورهای رو به توسعه توجه خود را معطوف این استان زرخیز کرده اند.

وی افزود: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار بالایی در بعد تجاری دارد و پارلمان بخش خصوصی استان هرمزگان می کوشد تا علاوه بر جذب سرمایه گذاران خارجی زمینه را برای حضور تجار در کشورهای هدف فراهم سازد.

صفا بیان کرد: نباید فراموش کرد که تجارت با جهان بدون در نظر گرفتن توافق‌های بین‌المللی، برقراری روابط بانکی و حتی در شرایط بدون تحریم، برای بازرگانان ایرانی دشوار خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو مهم ترین هدف ماست و در این راستا اقدمات اولیه در حال انجام است.

صفا افزود: در بعد فرهنگی کشور ما با قزاقستان مشترکات فراوانی دارد و بدون شک برقراری و گسترش روابط تجاری با این کشور برای ما تجار ما سودآور است.

صفا همچنین خواستار برگزاری وبینار با اتاق بازرگانی آکتائو در راستای ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو شد و بیان کرد: تجارت زمانی رونق می یابد که ما به نیازهای کشورهای هدف واقف باشیم و بتوانیم ارتباط تجار دو کشور را با یکدیگر برقرار نماییم.

وی همچنین ضمن قدردانی از حمایت های و پیگیری های نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس، تصریح کرد: برقراری ارتباط در سطوح بین المللی از اهداف مهم اتاق بازرگانی بندرعباس است و نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس در این خصوص همواره حمایتگر  اتاق بازرگانی بوده و پیگیری ها را در سطوح بالا دنبال می نماید.

همچنین رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: توسعه ارتباطات تجاری بین استان‌های جنوبی ایران به ویژه هرمزگان و قزاقستان از اولویت هایی است که در کنسولگری قزاقستان در بندرعباس به طور جدی دنبال می‌شود.

دولتعلی نیسان در این دیدار اظهار کرد: با راه اندازی این کنسولگری برای ۶ استان جنوبی ایران این فرصت فراهم شده تا استان‌های واقع در این محدوده مراوده‌های تجاری خود را با قزاقستان گسترش دهند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان با ظرفیت های بالقوه ای که در بخش های دریایی، معدن، کشاورزی و … دارد برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است و ما نیز از برگزاری وبینار با اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای شناخت ظرفیت ها و برقراری ارتباط تجار با یکدیگر استقبال می کنیم.

همچنین در ادامه این دیدار راهکارهای گسترش ارتباط با کشور قزاقستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *