توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

پیشگیری از انتقال کرونای انگلیسی با دو راهکار ساده

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی پیچیده نیست، گفت: رعایت فاصله ۲ متری و استفاده از ۲ ماسک از موثرترین راهکارهای پیشگیری از شیوع این ویروس به شمار می‌رود.

بازخبر/مجید شیرانی روز سه‌شنبه افزود: در ابتدا همچنان توصیه می‌شود که مردم جز برای کارهای ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند و در تجمعات حضور پیدا نکنند.

وی ادامه داد: اما چنانچه افراد قصد خروج از خانه دارند باید فاصله ۲ متری را با دیگران رعایت و از ۲ ماسک استفاده کنند به گونه‌ای که یک ماسک پارچه‌ای روی ماسک سه‌لایه بپوشند تا به طور کامل دهان و بینی را بپوشاند چراکه بر اساس آزمایشهای انجام شده اندازه ویروس جهش‌یافته بسیار ریزتر از ویروس قبلی است.

شیرانی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی این است که گروه‌های جوان، نوجوان و کودکان را نسبت به کرونای معمولی بیشتر درگیر می‌کند، اظهار داشت: اگر چه سه مورد ابتلای قطعی شناسایی شده به ویروس انگلیسی در استان از سن ۴۰ سال به بالا هستند و تاکنون کودکی در استان گرفتار این ویروس نشده  است، اما گزارشهای دیگر استان‌ها حکایت از درگیری بالای گروه‌های سنی جوان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علائم ویروس کرونا با ویروس جهش‌یافته اشتراکات بسیاری دارد، تصریح کرد: ویروس جهش یافته نیز دستگاه تنفسی را به شدت درگیر می‌کند اما با این تفاوت که مدت زمان بروز علائم ویروس کرونا طولانی‌تر است و ویروس جهش‌یافته بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت خود را نشان می‌دهد.

شیرانی خاطرنشان کرد: علائم ویروس انگلیسی در کودکان نیز با اسهال و استفراغ همراه است و قدرت سرایت ویروس انگلیسی ۸۰ درصد و قدرت کشندگی آن ۳۰ درصد بیشتر از ویروس معمولی کرونا است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *