توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

این ویروس بشدت بیمار را به سمت مرگ و میر می‌کشاند

ایسنا نوشت: وزیر بهداشت گفت: امروز به دیدار چندین تن از علما و مراجع عظام تقلید در قم آمدیم و در ایام همه گیری کرونا، بیشترین مرحمت و همراهی را از سوی جامعه روحانیت معزز شیعه و در راس آنها، مقام معظم رهبری داشتیم، چه در رعایت پروتکل ها، هدایت مردم به سوی رعایت دستورالعمل ها و چه در حمایت های ایشان از کادر بهداشتی و درمانی این همراهی وجود داشت.

بازخبر/دکتر سعید نمکی در حاشیه دیدار با آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم، گفت: خوشبختانه همکاران ما در سراسر کشور، به امور مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ مسلط هستند با وجود ویروس جهش یافته انگلیسی که مواردی از آن در قم هم گزارش شده، همکاران ما رصد خانه به خانه دارند و تعداد تست‌ها به سرعت افزایش پیدا کرده و در کل کشور از ۱۰۰ هزار تست در روز عبور می کنیم در حالیکه این تعداد در ماه های گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تست بود.

وی افزود: خوشبختانه بیماریابی به شدت گسترش یافته و تقویت شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم این موج را هم مدیریت و خنثی کنیم. در مورد واکسن نیز دیروز همزمان با روز پدر خدمت پدران عزیز در سرای سالمندان کهریزک رسیدیم و در آنجا به شکل نمادین، واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر برای گروه سالمندان را در کنار کادر بهداشتی و درمانی آغاز کردیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر را با واکسن وارداتی دنبال می کنیم و به یاری با همت همکاران مان به عنوان یک مژده بسیار ارزشمند، پیشرفت ها به قدری چشمگیری است که در بهار سال آینده علاوه بر تولید کننده واکسن، یکی از صادر کنندگان واکسن خواهیم بود. در مورد داروهای مورد نیاز، ماسک، ونتیلاتور و تجهیزات مورد نیاز نیز کشور در مرز خودکفایی است و حتی صادرات هم انجام می شود.

نمکی یادآور شد: نگرانی ما شعله‌های بیماری در اثر  ویروس سرکش جهش یافته است که امیدواریم آن را هم با همان مدلی که در موج های قبلی مدیریت کردیم، با همکاری و رعایت بیشتر مردم و مسئولان، بتوانیم مدیریت کنیم.

وی همچنین در دیدار با آیت الله سعیدی، گفت: خدا را شاکریم که بعد از یکسال مبارزه بی امان و بی وقفه، موفقیت های ارزشمندی در کشور داشتیم در حالیکه انگلیس یکی از قوی ترین زیرساخت های سلامت جهان را دارد و برای بخش سلامت در این شرایط تا ۶ ماه پیش ۲۲ میلیارد پوند و آمریکا نیز ۱۱۱ میلیارد دلار، اختصاص داده اند در حالیکه ما هنوز از محل یک میلیارد دلار که مقام معظم رهبری موافقت کردند، شاید تا امروز حداکثر ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را گرفته باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه ای بر ما روا داشتند اما با عنایت خداوند، حمایت، عنایت و هدایت ویژه مقام معظم رهبری و همراهی بخش های مختلف جامعه به ویژه روحانیت معزز شیعه با وزارت بهداشت، توانستیم به موفقیت های چشمگیری برسیم و دیدیم که مقام معظم رهبری به تنهایی در یک حسینیه نشستند تا این پیام را به همگان بدهند که رعایت شیوه نامه‌ها، واجب است و همه باید تبعیت کنند.

نمکی افزود: ایران علیرغم همه فشارها، در نقطه سرافرازانه ایستاده است. دکتر المنظری، مدیر کل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که هفته پیش به ایران سفر کرده بود، اذعان کرد که توفیقات ایران، حیرت انگیز است و ایران نشان داده که نه در حد منطقه بلکه در حد جهان می تواند الگویی برای مدیریت بیماری کووید۱۹ باشد.

وی خاطرنشان کرد: افتخار عظیمی برای ایران است که در ۶۰ روز از یک وارد کننده ماسک، گان و ونتیلاتور به تولید کننده و بعد صادر کننده تبدیل شدیم و می‌شود در اوج تحریم در عرض ۶۰ روز، تعداد مرگ و میر بیماران را از حدود ۵۰۰ نفر، دو رقمی کرد و این کار با استفاده از تجارت شیوه های مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس بود.

وزیر بهداشت در خاتمه، گفت: امروز گرفتار نوعی ویروس جهش یافته شده ایم و این ویروس در کل کشور در حال چرخش است و دیروز هم گزارش هایی از این ویروس در قم به ما رسید. قدرت سرایت این ویروس حدود ۱۰ تا ۱۲ برابر ویروس قبلی است، مدتی که بیمار را به بیمارستان و بخش ICU می کشاند بجای ۷ تا ۱۰ روز، ۷۲ ساعت است و به شدت هم بیمار را به سمت مرگ و میر می برد و بیشتر هم جوانترها را گرفتار می کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *