آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

جعل پیج های اینستاگرام،اغفال فالورها و فروشندگان بی خبر در هرمزگان

سرپرست پلیس فتا استان از تشکیل پرونده ای با موضوع جعل و کلاهبرداری در سطح استان خبرداد و گفت: متهم اقدام به شناسایی پیج های اشخاص پولدار و با جعل پیج آنها اقدام به کلاهبرداری می کرد.

بازخبر/   سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: احدی از طلافروشان به پلیس فتا استان مراجعه و طی گزارشی مدعی شد مدتی است شخصی به صورت غیرحضوری و ناشناس به حسابش پول واریز می کند و با اعزام راننده ای ثابت در اسنپ از وی سکه خریداری می کند، لذا مراتب برای پیگیری و تشکیل پرونده از طریق معاون محترم دادستان شهرستان بندرعباس کسب تکلیف شد.
این مسئول  انتظامی بیان کرد: طی تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص گردید شخصی ناشناس در نقش خانمی پولدار تنها از طریق پیام رسان با راننده ای شاغل در اسنپ ارتباط کاری و به صورت همیشگی با واریز حق الزحمه بیش از حد،موفق به هدایت وی برای تحویل بسته های گوناگون از فروشگاه های متنوع به ویژه دریافت سکه های طلا از مغازه های طلا فروشی می شود.
وی افزود: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی شخص واسط در محل مقرر جهت تحویل بسته خریداری شده شناسایی و دستگیر شد،وی در ابتدا مدعی می شود با متهم اصلی به عنوان دوست مجازی در اینستاگرام آشنا شده است و طبق سفارش کاری اقدام به دریافت بسته ها از راننده اسنپ و ارسال آن برای کارفرما می کرده است،لذا عاقبت با مشاهده ادله مجرمانه ناگزیر لب به اعتراف می گشاید و اظهار می دارد که متهم فامیل او می باشد و آگاهانه با وی همکاری داشته است.
وی بیان کرد: سرانجام با تکمیل ادله جرم و مستندات، محل سکونت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم  قضایی شخص مربوطه دستگیر و دستگاه های بسیاری از قبیل کنسول بازی،مک بوک و گوشی های آیفون از متهم نهایی توقیف شد همچنین مقداری زیادی سکه طلا یافت شد،متهم با شناسایی پیج اشخاص پولدار ایرانی خارج نشین و یا داخل کشور،با ادعای هک پیج قبلی و راه اندازی پیج جدید اقدام به ارسال پیام برای مخاطبین آن شخص و اغفال آنها برای واریز مبالغ میلیونی به بهانه نیاز موقت با اعلام شماره کارت فروشندگان فعال در استان هرمزگان می کرده است.
سرگرد بهمنی اظهار کرد: متهم در مجموع، بیش از ۲۳۰ میلیون تومان طی ۲۳ فقره از مخاطبین هدف در اینستاگرام کلاهبرداری می کند. با بررسی سامانه های در اختیار پلیس فتا محرز گردید بیش از ۲۰ پرونده با ماهیت و مشخصات مشترک در سطح کشور تشکیل شده است و همچنین طی اطلاع رسانی به پلیس فتا استان های مربوطه پرونده های فوق به شعبه مربوطه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارجاع شده است.
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در تحلیل این خبر عنوان کر : اعتماد بیجا و زودباوری مخاطبین در زمان مشاهده تصاویر شخص آشنا در پیج مشابه اینستاگرامی و عدم راستی آزمایی از طریق کانال های ارتباطی دیگر، بسترساز جرائم کلاهبرداری از این قبیل است.
وی در پایان بیان کرد: بر همین اساس بیش از هر زمان دیگری این نیاز احساس می شود که رسانه ملی با اهتمام بیشتری با بهره گیری از دانش و تجربیات پلیس فتا استان ها با پیاده سازی طرح های گسترده اقدام به تولید برنامه های آموزشی متنوع و جذاب با محوریت جرائم سایبری نماید و فعالیت های پررنگ تری در حوزه پیشگیری از جرائم سایبری داشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *