آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

توصیه‌های پژوهشگران دانشگاه “جانز هاپکینز” برای پیشگیری از انتقال کروناویروس

پژوهشگران “دانشگاه جانز هاپکینز” توصیه‌هایی را در مورد تهویه هوای منزل ارائه داده‌اند که می‌تواند از انتقال کروناویروس پیشگیری کند.

    بازخبر/به نقل از بوستون‌هرالد، بسیاری از پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که کروناویروس در هوا معلق است و می‌تواند تا فاصله شش پا منتقل شود اما بررسی پژوهشگران “دانشگاه جانز هاپکینز”(Johns Hopkins University) حاکی از این است که افزایش تهویه و تصفیه‌سازی هوای خانه می‌تواند با شیوع کروناویروس مقابله کند.

گزارش‌های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کووید-۱۹ توانسته‌اند کسانی که بیش از شش پا(۱.۸ متر) با آنها فاصله داشته‌اند را نیز آلوده کنند. این گونه انتقال‌ها معمولا در فضاهای بسته‌ای رخ می‌دهند که تهویه کافی ندارند.

اگرچه کووید-۱۹ معمولا با تماس نزدیک منتقل می‌شود اما تغییر در تهویه هوای خانه نیز می‌تواند خطر قرار گرفتن در معرض این ویروس مسری را نیز کاهش دهد.

پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز برای خانه‌هایی که از سیستم تهویه مکانیکی مانند سیستم‌های “HVAC” برخوردار هستند، توصیه‌هایی را ارائه داده‌اند.

* نصب یک فیلتر بسیار کارآمد مانند فیلتر “MERV ۱۳” و اطمینان یافتن از روشن بودن سیستم

* استفاده از سیستم قابل حمل “هپا”(HEPA)

* اطمینان از قرار گرفتن یک فیلتر MERV ۱۳ روی پنکه سیستم

فیلتر MERV ۱۳، کارآمدترین فیلتر در نوع خود است و می‌تواند ۹۰ درصد از ذرات را جذب کند. این فیلتر در حال حاضر حدود ۳۰ دلار هزینه دارد.

برای خانه‌هایی که تهویه آنها طبیعی است و از پنجره‌های باز برای عوض کردن هوا استفاده می‌کنند و رادیاتورها را برای گرما به کار می‌برند، این توصیه‌ها ارائه شده است.

* همه پنجره‌ها باز شوند تا نسیمی به صورت نسبی جریان داشته باشد

* در سیستم تهویه از فیلتر MERV ۱۳ استفاده شود

* سیستم قابل حمل تهویه هپا به کار برود

هنگام استفاده از سیستم قابل حمل هپا باید توجه داشت که دستگاهی تهیه شود که بتواند هوای اتاقی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است را به درستی تمیز کند. پژوهشگران جانز هاپکینز توصیه می‌کنند که این کار در همه روز به ویژه هنگام حضور مهمانان در خانه انجام شود.

همچنین صاحبان خانه ممکن است برای کمک به نظارت بر تهویه هوای داخل خانه، از یک حسگر دی‌اکسید کربن استفاده کنند. سطح دی‌اکسید کربن در فضای باز، حدود ۴۰۰ بخش در میلیون است و وجود سطح بالاتر آن در محیط داخلی نشان می‌دهد که تهویه مناسب نیست.

اجرای چنین اقداماتی در داخل خانه به همراه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها می‌تواند خطر ابتلا به کووید-۱۹ و گسترش آن را کاهش دهد.

گزارش‌های سازمان کنترل و پیشگیری بیماری حاکی از این است که انتقال کروناویروس به واسطه هوا، بیشتر در فضاهای داخلی رخ می‌دهد که تهویه ضعیفی دارند و افراد ساکن آنها به خاطر آواز خواندن یا ورزش کردن، تنفس زیادی دارند.

کووید-۱۹ در اصل به واسطه قطرات تنفسی منتقل می‌شود که از یک فرد مبتلا منتشر می‌شوند. قطرات بزرگتر به دلیل نیروی جاذبه به زمین می‌افتند اما قطرات کوچک در هوا پخش می‌شوند.

مقامات حوزه سلامت باور دارند که تجمع در فضای باز، ایمن‌تر از تجمع در خانه است و در صورت نیاز به معاشرت با افراد دیگر، بهتر است که ملاقات در فضای باز در اولویت قرار بگیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *