آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۲۱ مهر آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه بیماران زمینه‌ای در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ساعت گذشته با جان باختن دو نفر دیگر بر اثر کرونا در استان، شمار جان باختگان به ۷۹۶نفر رسید.

بازخبر/دکتر فاطمه نوروزیان  افزود: اکنون ۱۷۸ نفر باتشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۶نفر از آنها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱هزار و ۷۱۸ آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است، در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز عنوان کرد: تاکنون از ۱۷ هزار خانم باردار استان، به بیش از ۹هزار نفر واکسن آنفلوآنزا تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان نیز تاکنون واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده اند، اضافه کرد: واکسیناسیون برای تمامی خانم های باردار انجام می شود و خانم های بارداری که پرونده الکترونیک در سامانه سیب تشکیل نداده اند در روزهای آتی نسبت به نام نویسی در سامانه سیب اقدام کنند.

وی ادامه داد: از دوشنبه(۲۱ مهرماه) توزیع واکسن در کل استان برای تزریق به بیماران زمینه‌ای آغاز می شود و بیماران مبتلا به انواع سرطان‌ها، سیکل سل(کم خونی داسی شکل)، تالاسمی، ام اس، افراد دیالیزی، بیماری‌های تنفسی و بیمارانی که همزمان دیبات و فشارخون دارند در اولویت تزریق هستند.

دکتر نوروزیان بیان کرد: افراد دارای بیماری‌های گفته شده، باید با در دست داشتن کارت یا مدارک مربوط به بیماری فوق به مراکر جامع سلامت مراجعه کنند و اگر پرونده الکترونیک ندارد در روزهای آتی در سامانه سیب نام نویسی کنند.

وی در پایان گفت: زمان واکسیناسیون برای سایر افراد نیز بعدا اعلام می شود زیرا زمان کافی برای تزریق واکسن در استان وجود دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *