آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

چین؛ مقصد ۹۰ درصد صادرات محصولات دامی هرمزگان

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر و بیش از ۹۰ درصد آن به چین صادر شده است.

بازخبر/  کامبیز امجدی گلپایگانی، روز گذشته (۱۲ مهرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان دریک سال گذشته از ابتدای مهر ۹۸ تا مهر ۹۹ به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، آبزیان حرام‌گوشت ازجمله خرچنگ، ماهی یال اسبی، صدف و مارماهی و همچنین اجزای حرام حیوانات حلال‌گوشت بوده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه محموله‌های یادشده به کشورهای چین، روسیه، ویتنام، امارات، هنگ‌کنگ، مالزی و عمان صادر شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد کالای مرتبط با دامپزشکی از مبادی استان به چین صادر شده است.

امجدی گلپایگانی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۲۶۱ هزار و ۱۴ تن محموله‌ خام دامی با نظارت دامپزشکی وارد استان شده است، تصریح کرد: میزان محموله‌های ترانزیتی خام دامی نیز در سال زراعی گذشته ۴۶ هزار و ۳۴ تن و بیشتر به کشورهای ترکمنستان و افغانستان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال زراعی گذشته ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۲۳ رأس دام در استان علیه بیماری‌های مشترک واگیر و انگلی واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶۶ هزار و ۷۵۱ مترمربع جایگاه دام و همچنین ۱۰۲ هزار و ۱۶۷ رأس دام سم‌پاشی شده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان عنوان کرد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هرمزگان همچنین از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۹۶۱ مورد از مراکز فراوری، بسته‌بندی، کارخانه‌جات و اسکله‌های صیادی استان بازدید داشتند.

امجدی گلپایگانی در پایان افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۷۷۵ رأس دام شامل ۲۱ هزار و ۶۳۳ رأس گوسفند، ۳۰ هزار و ۸۹۷ رأس بز، هشت هزار و ۳۵۸ رأس گاو و ۸۸۷ نفر شتر و همچنین ۱۷ میلیون و ۴۷ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *