آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس انجمن ملی خرمای ایران:

خرما افزایش قیمت زیادی نداشته است

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: ممنوعیت صادرات خرما ضرر و زیان بسیار بزرگی را برای صنعت خرمای کشور به بار آورد و ما بسیاری از بازارهای هدفمان را از دست دادیم که امیدوارم این مسئله دیگر تکرار نشود.

بازخبر/محسن رشید فرخی  اظهار کرد: خوشبختانه محصول خرما با توجه به تورم موجود و نسبت به سایر اقلام افزایش قیمت زیادی در مقایسه با سال گذشته نداشته است.
وی افزود: خرما محصولی ملی است و همچون خودرو، ارز و نهادهای کشاورزی در قیمت‌گذاری خرما نیز باید رعایت انصاف لحاظ شود هرچند که این محصول باید قابل‌خرید برای مصرف‌کننده نیز باشد.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران تصریح کرد: مشکلات ما در حوزه صادرات به دو بخش تحریم‌های خارجی و خود تحریمی تقسیم می‌شوند، به نظر می‌رسد گاهی خودتحریمی از تحریم‌های خارجی بیشتر است. ممنوعیت صادرات خرما ضرر و زیان بسیار بزرگی را برای صنعت خرمای کشور به بار آورد و ما بسیاری از بازارهای هدفمان را از دست دادیم که امیدوارم این مسئله دیگر تکرار نشود و البته دولت نیز قول مساعد داده که در سال پیش رو در جهت رفع موانع صادرات قدم‌های خوبی بردارد.
رشید فرخی ادامه داد: درزمینهٔ تحریم‌ها بیشترین مشکلات ما شامل برگشت ارز و حمل‌ونقل است، با بالا رفتن قیمت ارز و افزایش تحریم‌ها مشکلات ما درزمینهٔ حمل‌ونقل افزایش یافته و همین مسئله قدرت رقابت ما را در بازارهای جهانی کم کرده است. در این خصوص ابتدا با کشتیرانی جمهوری اسلامی برای رفع موانع صادرات مذاکراتی انجام داده‌ایم درزمینهٔ برگشت ارز نیز، کشور دچار تحریم است و صادرکننده‌ها به‌عنوان سربازان خط مقدم این جبهه در حال جنگ هستند تا شاهد برداشتن تحریم‌های ظالمانه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: از تمام صادرکننده‌های کشور که علی‌رغم مشکلات موجود با غیرت کار کردند تا این کشتی به گل ننشیند و به مسیر خود ادامه دهد تشکر و قدردانی می‌کنم.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران در پایان گفت: امسال حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید خرما داشته‌ایم که عدد بسیار خوبی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال افزایش تولید خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *