آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ستاد ملی مبارزه با کرونا از شرایط کشور به مجلس گزارش دهد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از روستاهای محروم کشور امکان فاصله گذاری فیزیکی در مدارس و بستر تدریس مجازی وجود ندارد از اعلام بازگشایی مدارس به صورت ناگهانی از سوی وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

بازخبر/منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با بیان این‌که امیدواریم سفر اخیر مجلس به استان خوزستان موجب حل مشکل مردم این استان بشود، اظهار کرد: بیش از نیمی از مشکلات این کشور ناشی از ناهماهنگی‌ها و مدیریت غلط است. در خصوص مناطق آزاد باید توجه کنیم که اصل موضوع امری پسندیده است ولی هنگامی که نظارتی دقیق و ساختاری مناسب برای آن نباشد و در اجرا به درستی قوانین را مورد توجه قرار ندهند جز این‌که مورد سردرگمی و ایجاد مشکل برای مردم مناطق آزاد باشد نتیجه دیگری را شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال، پیشرفت، توسعه و عدالت مطابق با اصل ۴۸ و سوم قانون اساسی ایجاد شده است. متاسفانه در منطقه آزاد قشم به دلیل خود محوری و بی‌توجهی به مسائل اساسی مردم مشکلاتی برای اهالی قشم و مسافرین آن ایجاد شده است.

آرامی در بخشی از اظهارات خود درباره‌ی حوزه انتخابیه بیان کرد: ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، جهاد کشاورزی، منطقه آزاد و میراث فرهنگی موجب شد سرمایه‌ گذاران پرورش میگو تکلیف خود را به درستی ندانند و کار را رها کنند حال در سالی که با مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم بی‌توجهی به سرمایه‌ گذاری جای سوال دارد. یکی دیگر از این مشکلات این است که چندین شناور پر از کالا در یکی از بنادر قشم بلاتکلیف مانده است، هر کدام از این مشکلات و مسائل می‌تواند بخشی از اقتصاد محلی و ملی را کم‌ رونق کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی کشور عنوان کرد: ما باید صدای دغدغه مردم را در بازگشایی مدارس به مسئولین برسانیم. بیش از هفت ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و مسئولین وزارت آموزش و پرورش اقداماتی انجام دادند تاسف آور است که در یک تصمیم ناگهانی اعلام می‌شود از ۱۵ شهریورماه تمامی مدارس به طور کامل بازگشایی می‌شوند.

وی در پایان در همین خصوص اضافه کرد: آیا می‌دانید در بسیاری از نقاط کشور همچون هرمزگان، روستاهای محرومی وجود دارند که هیچ زیرساخت مناسبی جهت فاصله گذاری فیزیکی و تدریس مجازی وجود ندارد. جا دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به کمک آموزش و پرورش بیایند تا شاهد مشکلی در این حوزه نباشیم. از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم تا ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت کنونی کشور به نمایندگان ارائه دهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *