آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
یک فعال سیاسی مطرح کرد

اگرهای جریان اصلاح طلب برای معرفی نامزد شناسنامه دار در ۱۴۰۰

یک فعال سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان چنانچه شرایط مورد نظر آنها در انتخابات مهیا شود، قطعاً با کاندیدای حداکثری و نامزد دارای شناسنامه و برنامه برای عبور از بحرانهای سیاسی واقتصادی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد.

بازخبر/ غلامرضا انصاری  اظهار  عقیده  کرد: مصاحبه اخیر سخنگوی شورای نگهبان و همچنین طرحی را که نمایندگان مجلس برای بستن شبکه‌های اجتماعی در دستور کار مجلس قرار داده اند نشان دهنده این مطلب است که کشور به سمت تداوم انسداد و یا تشدید انسداد پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: از آن طرف جمعیت کشور ما یک جمعیت جوان است، هرچه ضریب جوانی در کشور بالاتر باشد، ضریب صبوری در آن پایین می آید و اگر شرایط و فشارهای غیر طبیعی ادامه یابد احتمال درهم ریختگی جامعه بیشتر می‌شود ،و به نسبت جوانی جمعیت خسارت‌های افزون‌تری رابه بار خواهد آورد، اندازه جمعیت ۱۵ تا ۳۴ سال  در ایران در سال ۱۳۳۵ بالغ بر ۱۰ میلیون بود، در حالی که اکنون  بیش از ۳۰ میلیون از جمعیت کشور در سنین جوانی قرار دارند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاحات گام به گام کم هزینه ترین اقدامی است که باید در کشور عملی گردد، ابراز عقیده کرد : سرمایه اجتماعی در حال حاضر در پایین‌ترین سطح خودش قرار دارد، سرمایه اجتماعی بر سه پایه اعتماد عمومی، مشارکت و همیاری استوار است. و سرمایه اجتماعی نقش نقطه اتصال برای پیوند های اجتماعی به منظور ارتباط، همکاری، مشارکت و مبادله بین افراد را ایفا خواهد کرد.

وی گفت: سرمایه اجتماعی نقش روان کننده و کم هزینه کردنمناسبات بین افراد و جامعه را بازی می‌کند. وقتی سرمایه اجتماعی کاهش می‌یابد، در واقع مرزهای مقدس اجتماعی شکسته می‌شود و حرمت اخلاقی برداشته می شود.

انصاری تصریح کرد: تمامی مطالعات موجود در سالهای اخیر حاکی از کاهش جدی سرمایه اجتماعی در ایران است. در چنین شرایطی اگر کشور به سوی تنش پیش برود، همه چیز تخریب خواهد شد.نه فقط نظام سیاسی، بلکه بنیادهای اجتماعی و فرهنگی که در طول صدها سال شکل گرفته اند نیز دچار به هم ریختگی و انهدام خواهد شد.

وی افزود: بنابراین همه دلسوزان ،دست اندرکاران ، همه احزاب و شخصیت‌های تاثیرگذار در فعل و انفعالات سیاسی جامعه باید تلاش کنند که فضا به سوی اصلاح پیش رفته و فضای باز سیاسی برای جلب مشارکت مردم و همچنین اعتماد سازی برای مشارکت در تعیین سرنوشت مردم در دستور کار قرار گیرد .

این فعال سیاسی گفت: قطعاً چنانچه امکان مشارکت گسترده مردم و بالا بردن ضریب اعتماد را در جامعه افزایش ندهیم، مشارکت در انتخابات به سطح نازلی کاهش پیدا خواهد کرد و امکان اینکه یک مشارکت جدی را در فضای سیاسی شاهدباشیم از دست خواهیم داد.

وی در پایان یادآور شد: اصلاح طلبان هم به این امید چشم به ماه‌های آینده خواهند داشت،تا فضای سیاسی برای مشارکت مهیا گردد و چنانچه شرایط،مورد نظر آنها در انتخابات مهیا شود، قطعاً با کاندیدای حداکثری و نامزد دارای شناسنامه و برنامه برای عبور ازبحرانهای سیاسی واقتصادی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *