آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
شهردار بندرعباس:

طرح”بی‌آرتی”بندرعباس را به نتیجه می‌رسانیم

شهردار بندرعباس با بیان اینکه شهرداری دستگاهی است که بدون مشارکت دستگاه‌های دیگر و مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها و فعالیت‌های ما با همکاری دستگاه‌های دیگر بوده و کلیه این دستگاه‌ها و همچنین مردم دررسیدن به اهدافمان سهیم بوده‌اند.

عباس امینی‌زاده، روز گذشته، ۲۷ مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایسنا هرمزگان، اظهار کرد: از ابتدای مسئولیتم در شهرداری بندرعباس کارهای بسیاری را در بخش‌های مختلف آغاز کردیم که بخشی از این کارها به نتیجه رسیده و بخشی نیز هنوز نیاز به پیگیری و تأمین منابع مالی دارد.

وی افزود: قطعاً انسان آگاه به مسائل جامعه امروز نباید از شرایط موجود راضی باشد، من هم نیستم اما تمام تلاش خود را برای پیشبرد برنامه‌ها به کار می‌برم. گاهی بنا بر زمان و شرایط و نیازهای روز جامعه تلاشی آغاز می‌شود اما با تغییر شرایط و نیازهای جامعه یا باید همان شرایط را حفظ کرد و یا مطابق نیازهای جامعه، رویکرد سیستم  و برنامه‌ها را تغییر داد.

بدون مشارکت دستگاه‌های دیگر و مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد

شهردار بندرعباس تصریح کرد: اکثر پروژه‌های ما مربوط به زیرساخت‌های شهری است و در مورد اجرای آن‌ها نمی‌توان تردید کرد و باید انجام شوند اما شاید گاهی نیاز باشد در اولویت‌بندی‌ها کاهش یافته و رویکرد در حوزه‌های دیگر تقویت شود.

امینی‌زاده با بیان اینکه شهرداری دستگاهی است که بدون مشارکت دستگاه‌های دیگر و مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها و فعالیت‌های ما با همکاری دستگاه‌های دیگر بوده و کلیه این دستگاه‌ها و همچنین مردم دررسیدن به اهدافمان سهیم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۷ سال گذشته ساخت ۱۱ تقاطع را در بندرعباس آغاز کردیم که ۷ مورد آن به بهره‌برداری رسیده و ۴ مورد دیگر در حال انجام است، اضافه کرد: در شرایط فعلی از لحاظ اقتصادی کمی متوقف شده‌ایم اما پیگیر هستیم که تا پایان سال جاری حداقل دو مورد از این تقاطع‌ها (نایبند و قدس) را به بهره‌برداری برسانیم.

طرح”بی‌آرتی”را با تمامی سختی‌ها به نتیجه می‌رسانیم

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه در حال حاضر نوسانات هزینه‌ها به‌شدت متزلزل است، بیان کرد: از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون تورم به‌شدت متغیر بوده است، افزایش قیمت مصالح نیز کل سیستم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امینی‌زاده اظهار کرد: مطالعه یک طرح حمل‌ونقل و ترافیک را انجام دادیم که مورد تائید وزارت کشور و دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفته و بر اساس آن پیش می‌رویم. با توجه به اینکه خیابان‌های اصلی شهر بندرعباس شرقی به غربی بوده و اتصالات شمال به جنوب بسیار کم بود، سعی کردیم تقاطع‌ها را در جهت شمال به جنوب قرار دهیم تا توازن در رفت‌وآمد و ترافیک ایجاد شود و فکر می‌کنم در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: طرح بی‌آرتی نیز در حال اجراست اما به دلیل مشکلات پیش‌آمده و شرایط اقتصادی و کرونایی فعلی با تأخیر مواجه شده که سعی می‌کنیم آن را با همه سختی‌ها به نتیجه برسانیم. برای به سرانجام رساندن ترمینال مسافربری بندرعباس نیز به مبلغ بالای منابع مالی نیاز داریم که باید حمایت‌های استاندار هرمزگان به دنبال جذب مشارکت سرمایه‌گذاری در این پروژه هستیم.

تلاشمان بر سامان دادن به منابع انسانی و تأمین معیشت آن‌هاست

شهردار بندرعباس با بیان اینکه همه مسئولین و مردمی که در یک شهر زندگی می‌کنند در مدیریت شهری شریک هستند، افزود: با بررسی‌های مختلف و جلسات متمادی که داشتیم طرح طبقه‌بندی کارگران حوزه خدماتی را به نتیجه قطعی رساندیم و در هفته گذشته بر اساس این طرح حقوق کارگران حوزه خدماتی حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

نیروی مازادی نداریم/ به‌جای تعدیل نیرو به دنبال افزایش منابع درآمدی هستیم

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر  تمرکز ما بر حوزه عمرانی نبوده و تلاشمان بر سامان دادن به منابع انسانی شهرداری و تأمین معیشت آن‌هاست، تصریح کرد: فعلاً هیچ پولی در پروژه‌های عمرانی پرداخت نمی‌کنیم و کل درآمد ما برای منابع انسانی هزینه می‌شود، هرچند در تأمین منابع همچون سایر شهرداری‌ها در سطح کشور عقب‌افتادگی‌هایی داریم که در حال کسب درآمد و تأمین هزینه این عقب‌افتادگی‌ها هستیم.

شهردار بندرعباس گفت: هرچه کار شهرداری بیشتر باشد نیروی انسانی موردنیازش نیز افزایش می‌یابد، از نظر بنده ما نیروی مازادی نداریم و در این چندساله به‌تناسب افزایش جمعیت، توسعه مساحت و افزایش خدمات موردنیاز شهر و مردم، افزایش نیروی انسانی نیز داشته‌ایم.

امینی‌زاده ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید هیچ تغییر ساختاری در شهر بندرعباس نداشته‌ایم، تنها شهرک پیامبر اعظم(ص) ۷۰ هزار نفر به جمعیت شهر افزوده، حداقل ۳۶ خیابان و چندین پارک و خدمات دیگر اضافه کرده‌ایم، در کمال بی‌پولی برای پروژه بی‌آرتی ۶۲ دستگاه اتوبوس تهیه کردیم که هر دستگاه نیاز به دو راننده و هر ایستگاه نیز به نیرو دارد.

وی عنوان کرد: وقتی خدمات شهری افزایش می‌یابد نیاز به نیروی انسانی نیز افزایش می‌یابد، ازاین‌رو ما باید به‌جای تعدیل نیرو به دنبال افزایش منابع درآمدی باشیم تا بتوانیم نیازهای معیشتی نیروهای انسانی خود را تأمین کنیم.

سطح انتظارات از شهرداری برای جذب نیرو بسیار بالاست

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: فشار بیرونی نه اما سطح انتظارات مسئولین و مردم از شهرداری برای جذب نیرو بسیار بالاست و دلیل آن مشکل اشتغال در سطح استان و کشور است.

وی در خصوص جریانات اخیر شهرداری و دستگیری دو تن از شهردارهای مناطق شهر بندرعباس، گفت: تلاش دارم در این مورد اظهارنظری نکنم چراکه هرکس ممکن است برداشت متفاوتی از جریانات داشته باشد، دستگاه قضایی استان پیگیر این جریان است.

از سال گذشته به دنبال ایجاد تغییرات بودیم

شهردار بندرعباس ادامه داد: نظر و تجربه شخصی‌ام این است که عجولانه نظر ندهم، شهرداری بندرعباس بیش از ۵ هزار نیرو دارد که از این تعداد ممکن است برخی دچار خطا شوند و این مسئله تنها مربوط به زمان و دستگاه شهرداری نیست. هرچند خطا طبیعی و جایز نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد و باید براساس چارچوب‌ها با آن برخورد کرد.

امینی‌زاده در خصوص جابه‌جایی‌ها و تغییرات ایجادشده در شهرداری بندرعباس، بیان کرد: از سال گذشته به دنبال ایجاد تغییرات و جابجایی نیروهای انسانی بودیم چراکه شهرداری دستگاهی درآمد هزینه است و با کاهش درآمد برای افزایش کارایی نیروها نیاز به ایجاد تغییراتی دارد. این تغییرات ممکن است در آینده نیز ادامه داشته باشد.

به‌عنوان یک هرمزگانی ورود استاندار به ورزش حرفه‌ای را مثبت می‌دانم

وی در خصوص اقدام استاندار هرمزگان مبنی بر تلاش برای انتقال تیم فوتبال پیکان به استان هرمزگان، اظهار کرد: باید از هر شخصی که برای ارتقاء سطح ورزش استان تلاش می‌کند حمایت شود، من به‌عنوان یک هرمزگان و فوتبالیستی که در این خاک، بازی کرده‌ام دست استاندار را برای این اقدام می‌بوسم.

شهردار بندرعباس افزود: بندرعباس نیاز به یک تیم فوتبال موفق دارد چراکه کسانی که استعداد دارند اگر افقی برای خود در این شهر نبینند انگیزه‌ای برای پیشرفت نخواهند داشت. در خصوص تیم شهرداری بندرعباس نیز اولویتمان حفظ شرایط کنونی است.

امینی‌زاده تصریح کرد: در وضعیت اقتصادی موجود که مردم انتظار دارند به خدمات شهری و نیروهای کارگری رسیدگی کنیم، هزینه برای تیم فوتبال شهرداری با خواست مردم تناقض دارد. بسیاری از تیم‌های استان، مانند آلومینیوم المهدی به دلیل نداشتن منابع پشتیبان رها شدند.

با مشارکت صنایع و سایر دستگاه‌ها می‌توانیم به لیگ برتر فوتبال راه پیدا کنیم

وی افزود: زمانی نظر برخی افراد منحل شدن تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بود اما ما تلاش کردیم با چنگ و دندان این تیم را حفظ کنیم، باید برای پیشرفت آن نیز تلاش بیشتری کنیم. شهر بندرعباس پتانسیل‌های زیادی دارد اگر همه پای‌کار آیند، با مشارکت عمومی صنایع و سایر دستگاه‌ها می‌توانیم به لیگ برتر هم راه پیدا کنیم.

شهردار بندرعباس در خصوص اقدامات فرهنگی این نهاد گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، بیش از ۹۵ درصد کلاس‌ها و همایش‌های لغو شده و رویکرد ما این است که در حوزه فضای مجازی فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم که در این راستا پیگیر راه‌اندازی یک فرهنگسرای فرهنگی هستیم.

به دنبال تقویت اشتغال خانگی خرد هستیم

امینی‌زاده تصریح کرد: در حال اجرای برنامه‌هایی جهت تقویت اشتغال خانگی خرد هستیم که در این راستا نیز در حال راه‌اندازی یک بازارچه مجازی هستیم.

وی همچنین در خصوص انتقادات اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، عنوان کرد: ما تابع نظر اکثریت اعضای شورا هستیم هرچند برخی افراد به‌صورت فردی نظرات و انتقاداتی داشته باشند.

هر جا بتوانم باری بردارم و خدمت کنم، ورود می‌کنم

شهردار بندرعباس همچنین در خصوص فعالیتش در هیئت‌ فوتبال، خاطرنشان کرد: عقیده‌ای به این‌که چه جایگاهی داشته باشم ندارم، هر جا بتوانم باری بردارم برمی‌دارم و سعی دارم تجربیاتم را درصورتی‌که از من خواستند به اشتراک می‌گویند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *