توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت‌رئیسه مجلس به دنبال تمهید مقدمات سوال از رئیس‌جمهور است و اینطور نیست که ما آن را از دستور کار خارج کرده باشیم.

بازخبر/حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۹۹) پارلمان در تذکری گفت: ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور سوال کرده‌اند که طبق اصل ۸۸ قانون اساسی سوال از آقای روحانی هر چه زودتر باید در دستورکار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: ما صحبت‌های حضرت آقا در دیدار ویدئو کنفرانسی را فراموش نکرده‌ایم، ایشان فرمودند نقش نظارتی مجلس را مهم می‌دانم که نقشی اساسی و حیاتی است و نباید به آن بی‌توجهی شود، اما باید با متانت و خردمندانه این نقش ایفا شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: درباره سوال از رئیس‌جمهور طبق آیین‌‌نامه داخلی مجلس، نباید بیش از یک ماه فاصله بیفتد، در حالی که این سوال هنوز به کمیسیون‌ها ارجاع نشده است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی تصریح کرد: از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهم موضوع سوال از رئیس‌جمهور را در مطرح کنند و بلافاصله آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهند، این روند حداقل دو یا سه هفته زمان می‌برد.

وی تأکید کرد: چه مصلحتی بزرگتر از طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس وجود دارد؟ وقتی مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند و شاهد نوسانات بی‌رویه قیمت ارز و مسائلی از این قبیل هستیم، آیا رئیس‌جمهور نباید بعد از سه ماه در مجلس حاضر شود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور زمانی می‌گفت شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم قیمت ارز بالا می‌رفت، حالا پاسخ دهد که چرا در دوره آنها اینطور شده است؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در  پاسخ به تذکر نماینده تبریز، گفت: هیئت‌رئیسه مجلس به دنبال تمهید مقدمات سوال از رئیس‌جمهور است.

وی ادامه داد: شاید متون و مستندات هم باید کامل‌تر شود تا سیر طبیعی‌اش را طی کند، اما اینطور نیست که ما آن را از دستور کار خارج کرده باشیم.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس، اصل سوال از رئیس جمهور و الزام پاسخگویی مدیران اجرایی امری ضروری است و هیئت‌رئیسه نیز از آن استقبال می‌کند، همچنان که تعدادی از امضاکنندگان از اعضای هیئت‌رئیسه هستند، اما باید ملاحظات جدی درباره وضعیت کشور نیز داشته باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *