توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

سکه و دلار به سد مقاومتی خوردند

در سومین روز هفته، دلار و سکه از مسیر کاهشی خارج شدند، ولی هیچ یک نتوانستند به بالای سطوح مقاومتی بروند. روز دوشنبه، دلار ۲۰۰ تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفت که روز یکشنبه شاخص ارزی ۳۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود.

بازخبر/به گفته فعالان، رشد روز دوشنبه دلار به نوعی نمایانگر آن بود که بازار پس از برخورد به کف قیمتی با افزایش خرید مواجه شده است و یک بار دیگر به دنبال آزمون سقف قیمتی است. در واقع روز یکشنبه دلار پایین سطح حمایتی ۲۳ هزار تومانی دوام نیاورد و همین موضوع، موجب شد که خریداران با اطمینان بیشتری به بازار بازگردند. با این حال، دلار حداقل در مرداد توان شکست سطح ۲۳هزار و ۵۰۰ تومانی را نیز از خود نشان نداده است. با توجه به چنین روندی می‌توان گفت دلار در پنجمین ماه تابستان عمدتا در یک دایره بسته نوسان کرده است و بین ۲۳ تا ۲۳هزار و ۵۰۰ تومان جا به جا شده است. چنین روندی در بازار سکه نیز وجود داشته است.  سکه از ابتدای مرداد عمدتا در کانال ۱۱ میلیون تومانی نوسان کرده است و توان بالا رفتن از محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را نیز از خود نشان نداده است. در کنار این هر زمان به کانال ۱۰ میلیونی رفته است، به سرعت به کانال ۱۱میلیون بازگشته است. روز دوشنبه به‌رغم اینکه طلای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر عمدتا روند کاهشی داشت، سکه به لطف افزایش قیمت دلار توانست ۱۰۰ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کند و به بهای ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برسد.

امروز هم برای بازار ارز و هم بازار سکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است: آیا سکه از محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومانی عبور خواهد کرد یا دلار به بالای سطح ۲۳هزار و ۵۰۰ تومانی خواهد رفت؛ در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، به احتمال زیاد حرکت در دایره بسته این چند وقت اخیر تا حدی برای دلار و سکه ادامه خواهد یافت. بازار فعلا در زمان استراحت قرار دارد ولی نگرانی‌ها در پس چهره‌های معامله‌گران دیده می‌شود که در هراس هستند که قیمت از کدام سوی دامنه بسته کنونی عبور خواهد کرد؟ گروهی اعتقاد دارند، رشد قیمت‌ها پیش خور شده است و از این پس قیمت‌ها به تدریج نزولی خواهند شد؛ این در حالی است که دسته دیگری معتقدند همچنان دلایل بنیادی برای رشد قیمت سکه و دلار وجود دارد.

با این حال، فعلا بازار در مرداد آرام‌تر شده است و معاملات فردایی هم با احتیاط بیشتری صورت می‌گیرد. در کنار این، برخی از سفته بازان خرد عنوان می‌کنند برای انجام معامله در بازار نسبت به قبل نیاز هست که احتیاط بیشتری انجام دهند. به گفته این دسته، برخوردهای امنیتی افزایش پیدا کرده است و آنها ترجیح می‌دهند که در ملأعام حداقل دلاری به همراه خود نداشته باشند. این افراد در صورتی که دستگیر شوند و دلاری همراه شان باشد، آن دلار توقیف خواهد شد.

در این میان، به نظر می‌رسد که صرافی‌هایی که از بانک مرکزی مجوز ندارند،نیز در روزهای آتی در معاملات خود احتیاط بیشتری به خرج خواهند داد؛ چرا که خبرها حکایت از پلمب برخی از آنها دارد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از پلمب ۹ صرافی به دلیل خرید و فروش غیرمجاز ارز و اخلال در نظام اقتصادی خبر داد.

به گزارش «ایرنا» سرهنگ «نادر مرادی» روز دوشنبه افزود: چند گروه از ماموران این معاونت برای ساماندهی و پیشگیری از جرایم و تخلف‌های مربوط به این صنف از ۳۵ صرافی بازدید و واحدهای متخلف را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه صاحبان ۱۵ واحد صنفی دیگر نیز پس از این بازدیدها تذکر کتبی گرفتند، اظهار کرد: پلیس اماکن عمومی برای پیشگیری از جرایم و تخلف‌های صنفی طی یک برنامه‌ریزی منظم از همه صنوف بازدید مقطعی دارد.

«معامله ارز و موکول کردن تحویل آن به روز یا روزهای آینده» و «انجام کارگزاری خدمات ارزی در داخل کشور برای اشخاص خارج از کشور بدون داشتن مجوز انجام عملیات صرافی از بانک مرکزی» از جمله مصادیق تخلف صرافی‌ها به شمار می‌رود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *