آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو:

لغو کنکور نشدنی است

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت:‌ لغو کنکور نشدنی است

 بازخبر/مهرداد ویسکرمی  در خصوص تعویق کنکور ‌ سراسری و کارشناسی ارشد اظهار کرد:  با آن چیزی که تاکنون از ویروس کووید ۱۹ دیده‌ایم، ‌ این بیماری به ‌آسانی درمان نمی‌شود. واقعیت ویروس کرونا با ویروس‌های دیگر متفاوت بوده و  اگر صحبت از درمان می‌شود در حد آرزوست و باید ببینیم شدنی است یا نه.

وی ادامه داد: بنابراین مشخص نیست که درمان کرونا کی اتفاق می‌افتد و اگر بنا را هم بر تولید واکسن بگذاریم معلوم نیست در کدام ‌کشور تولید و توزیع خواهد شد و چه مقدار قابل‌اعتماد بوده،  چقدر ایمنی می‌دهد،  چند بار قابل تزریق بوده و امکانات جامعه برای تأمین آن چقدر  است.

ویسکرمی اضافه کرد: لغو کنکور نشدنی است  و نمی‌توانیم دانشگاه‌ها را به خاطر کرونا تعطیل کنیم کما اینکه صنعت و کارهای دیگر را نمی‌توانیم به خاطر وجود این ویروس منحوس بخوابانیم. ‌

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس یادآور شد: اگر کنکور عقب بیفتد چه تضمینی وجود دارد که آینده بهتر از الآن است بلکه بر اساس آنچه در علم پزشکی مشخص شده در پاییز امسال پیک‌های جدیدی از کرونا داریم و ویروس‌ها در اواخر تابستان و پاییز فعال می‌شوند. ‌

وی با اشاره به اینکه با این اوصاف در شرایطی بین بد و بدتر قرار داریم، تصریح کرد:  بهتر است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنکور برگزار شود مگر اینکه ستاد کرونا تشخیص دهد که به‌هرحال مشکل حاد است و ضرر برگزاری بیشتر از ‌فواید آن است.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از زاویه تخصصی و بهداشتی خود نگاه کرده اما ستاد کرونا متشکل از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ‌مختلف است و به مصالح کلان کشور نگاه می‌کند؛ بنابراین به نظر بنده بهترین راه این است که کنکور در موعد خود ‌برگزار شود مگر اینکه ستاد کرونا خلاف آن را بخواهد.

عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو  یادآور شد: داوطلبانی که نگران سلامتی خود هستند بهتر است پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر کسی واقعاً اوضاع و شرایط ‌سختی دارد در کنکور امسال  شرکت نکند یا از رشته‌های بدون کنکور که نیاز به رقابت ندارند،  استفاده کند یا اینکه یک سال برای ‌سلامتی صبر کند اما انتظار نداشته باشند کل سیستم یک کشور را تعطیل کنیم؛ در هیچ کجای دنیا قانون را با ‌استثنا نمی‌بندد و استثناها همیشه وجود داشته و دارند و کرونا نیز یک استثنا است. گرچه ممکن است برخی‌ها نسبت به صحبت‌های بنده واکنش دهند اما به‌هرحال در شرایط کنونی برگزاری کنکور حرفی منطقی است. ‌

وی ادامه داد: بنابراین اگر داوطلبی مشکل حادی دارد کنکور شرکت نکند و فرض کند کنکور یک سال برگزار نشده یا این‌طور فرض ‌شود که امسال حادثه‌ای برای او افتاده و نمی‌تواند شرکت کند چراکه کرونا یک حادثه، بلکه یک بحران است.

ویسکرمی در واکنش به پویش‌های لغو کنکور اظهار کرد: با شوی تبلیغاتی، ناسزا گفتن به نمایندگان و پیام‌های مکرر نمی‌توان جامعه را چرخاند. امیدوارم جامعه و مردم نیز کار احساسی نکنند و عقلانیت خود را دست افراد هوچیگری که به اسم گفت‌وگو و نظرسنجی ذهنیت جامعه را مخدوش می‌کنند، ندهند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت:  به خاطر افراد ‌که جهت‌دار دارند پیام لغو کنکور برای نمایندگان می‌فرستند و بیشتر آن هم ناسزا است، واقعاً ما از رسالت و کار نمایندگی دور مانده‌ایم. مجلس قوه عاقله جامعه است و باید بر اساس عقلانیت عمل کند ولو اینکه این حرف را کسی نپسندد و با ناسزا جواب دهد. ‌

ویسکرمی گفت: قانون بر اساس مصلحت عموم اجرا می‌شود و کنکور امسال را باید  از حالت شو سیاسی،  تبلیغاتی و نمایش که برخی‌ها ‌در حال دامن زدن به آن هستند بیرون بیاوریم و بهتر است با  عقلانیت به این مسئله پرداخت.

پسندیدم(5)نپسندیدم(10)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *