آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بندرعباس به محلی برای پارتی‌های مختلط شبانه تبدیل‌شده است

همایش «طلایه‌داران تبلیغ» با حضور جمع کثیری از روحانیان و مسئولان استانی و تشکل‌های مذهبی و با موضوع «روحانیت، فرصت‌ها و وظایف» در بندرعباس برگزار شد.

 باز خبر,به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در همایش طلایه‌داران تبلیغ در بندرعباس از ایام تبلیغی محرم و صفر به‌عنوان فرصتی مناسب برای مدیرت انواع تعارض و اختلافات و ناهنجاری‌ها در جامعه نام برد و گفت: انتظار رفع ناهنجاری‌ها از سوی دولت و بی‌تفاوتی و عبور اقشار تأثیرگذار از کنار این موضوعات، انتظاری نابجاست.

وی بابیان اینکه دو نوع تعارض و اختلاف مثبت و منفی وجود دارد، افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مدیریت تعارض و اختلاف‌ها در جامعه است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: افراد با تفکرهای مختلف، جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند که در این جامعه، انواع تعارضات وجود دارد.

وی بیان‌ کرد: اگرچه از بین بردن کامل این تعارضات که در جامعه بر دو قسم منفی و مثبت تقسیم می‌شوند ممکن نیست اما می‌توان آن‌ها را به‌خوبی مدیریت کرد و امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب انتقاد، یکی از بهترین راه مدیریت تعارضات در جامعه است.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: امام محمدباقر(ع) در این رابطه می‌فرماید: امربه‌معروف و نهی از منکر راه پیامبران، شیوه نیکوکاران و فریضه‌ای بزرگ است و همچنین یکی از موضوعات مهم دیگری که درآیات و روایات مورد تأکید قرارگرفته، نصیحت کردن دیگران بوده که به‌عنوان حقی از حقوق تعیین‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان بابیان اینکه در بین دعاوی مدنی در استان هرمزگان، معضل طلاق، خودنمایی می‌کند تصریح کرد: ارائه دادخواست طلاق از سوی مردها بسیار اندک است و این امر عموماً یا توافقی است و یا از جانب زن ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: دخالت در امور خانواده در همه‌جا نکوهیده و مذموم است اما تحقق این مهم در امر طلاق لازم است.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به لزوم توجه به اهمیت خانواده در جامعه تأکید کرد: مبلغان در ماه محرم و صفر باید به موضوع سست شدن بنیان خانواده و بحث طلاق به‌صورت ویژه بپردازند.

وی از روند صعودی طلاق توافقی در استان خبر داد و گفت: موضوع «طلاق» در سال ۹۴ طلاق توافقی ۶ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش داشته است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان، فضای ناسالم مجازی را از عوامل سست شدن بنیان خانواده برشمرد و از آن به‌عنوان عاملی برای افزایش مفاسد اخلاقی نام برد و گفت: متأسفانه بندرعباس با تأثیرپذیری از این فضای ناسالم به محلی برای پارتی‌های مختلط شبانه تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام اکبری در ادامه در تشریح وضعیت استان هرمزگان، تصریح کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر، روند افزایش جرائم در این استان، روند مناسبی نیست و مبلغین در ایام محرم و صفر باید در راستای تقویت بنیه‌های اعتقادی جامعه تلاش کنند.

وی بابیان اینکه یکی از جرائمی که بیشترین تعداد پرونده را در محاکم قضایی استان به خود اختصاص داده، سرقت است، اذعان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در سطح کشور، یکی از دلایل وقوع سرقت، ضعف اعتقادی است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان، از ضرب‌وجرح عمدی، تصادفات، توهین و فحاشی، قاچاق کالا و مواد مخدر و اعتیاد به‌عنوان دیگر جرائمی که در استان خودنمایی می‌کند، یادکرد و گفت: روحانیون باید با امربه‌معروف و نهی از منکر، جامعه را از آثار و تبعات این جرائم آگاه سازند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *