آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

مواد خوراکی را با رعایت موازین بهداشتی تهیه و مصرف کنید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: همه ساله با شیوع فصل تابستان برخی از شهروندان دچار بیماری‌های منتقله از آب و غذا می شوند و رعایت بهداشت آب و غذا بسیار ضروری است.

 بازخبر/دکتر یحیی میرزاده ، افزود: با توجه به افزایش احتمال بروز بیماری های منتقله از آب و غذا با گرم شدن هوا، شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی و توجه به سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی حساسیت های بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهروندان مواد خوراکی مورد نیازشان را به صورت بسته‌بندی شده و با درج نشانه های بهداشتی همچون تاریخ مصرف و انقضا و… از مراکز معتبر تهیه کنندو توصیه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان نیز این است که از دوره گردان و دستفروشان مواد خوراکی تهیه نشود و ازمصرف موادخوراکی فله که سلامت آن‌ها مورد تأیید نیست نیز پرهیز کنند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی یادآور شد: افراد شست‌وشوی کامل و صحیح دست‌ها بعد از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا انجام دهند، همچنین سبزی و میوه ها را پس از گندزدایی و شست و شوی بهداشتی مصرف شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه اسهال یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا است، گفت: تعداد زیادی از افراد، سالانه به اسهال دچار می‌شوند که معمولا به راحتی بهبود می‌یابند.

وی با بیان اینکه اسهال در سالمندان، زنان باردار و کودکان باید جدی گرفته شود، افزود: افراد در صورت مشاهده اسهال به خصوص اسهال خونی حتما جهت دریافت اقدامات لازم باید به پزشک مراجعه کنند.

میرزاده با اشاره به اهمیت شست وشوی دست ها خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا اهمیت موضوع توجه به بهداشت دست ها را به خوبی نشان می دهد و هر چه توجه به این موضوع بیشتر باشد خطر ابتلا به بیماری کمتر خواهد بود.

وی بیان کرد: همه ساله شاهد بروز بیماری های منتقله از آب و غذا هستیم لذا سوق پیدا کردن اذهان عمومی به بیماری کرونا نباید موجب غفلت مردم از خطر بروز این بیماری ها شود و باید به بهداشت فردی بیشتر توجه شود.

میرزاده اضافه کرد: گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شهرستان همه موارد بروز این بیماری ها را همچون سال های گذشته رصد و زیر نظر دارند و درسالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا حساسیت ها و نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی بیشتر شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *