آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل انتقال خون استان‌:

کرونا سبب کاهش مراجعه‌ به مراکز انتقال خون هرمزگان شد/با کمبود ذخایر خون روبرو هستیم

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان گفت: با ادامه روند کاهش مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون، ذخایر استان در چند روز آینده با کاهش شدید روبه‌رو می‌شود.

 بازخبر/ایمان زارعی صبح امروز(۲۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شمار مراجعه‌کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش‌یافته است، تصریح کرد: شیوع کرونا و ترس از آلودگی از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبرو شدند.

ایمان زارعی افزود: تمامی دستگاه‌های خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون استان به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شود و شهروندان در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هرمزگان روزانه به‌طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه‌رو می‌شود و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، ادامه داد: عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

زارعی اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۷.۳۰ تا ۲۱ و پایگاه‌های انتقال خون بندرلنگه و میناب هم از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه آماده خدمات‌رسانی است و در شهرستان قشم پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ منتظر اهداکنندگان خون است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردان هر سه ماه یک‌بار و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند خون را اهدا کنند، عنوان کرد: اهداکنندگان هم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir در ساعت‌های مشخص خون اهدا کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *