آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پلیس فتا امتحانات نهایی را رصد می‌کند

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، همکاری با وزارت علوم برای رصد و برخورد با متخلفان امتحانات مجازی آغاز شده است.

بازخبر/ برگزاری مجازی امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس، بازار خبرهای تقلب و سواستفاده کلاهبرداران از این شرایط را داغ کرده است.

ساعتی پیش وزیر علوم از همکاری پلیس فتا و قوه قضائیه برای برخورد با سودجویان عرصه آموزش خبر داد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در راستای همکاری با وزارت علوم، چندین سایت تبلیغاتی مسدود شده و کلاهبرداران نیز در بازداشت به سر می‌برند.

سرهنگ رامین پاشایی گفت: همه ساله همزمان با برگزاری امتحانات، کلاهبرداران ادعای فروش سوالات امتحان نهایی و سوالات کنکورهای سراسری را داشتند، اما ویروس کرونا باعث شد افرداد سودجو تغییر رویه دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: همه گیری ویروس کرونا باعث لغو تمامی تجمعات شد، بنابراین مقرر شد امتحانات دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، چندین سایت مدعی شدند می‌توانند به جای دانشجویان در تمامی امتحانات مجازی شرکت کرده و نمره قبولی بگیرند.

این مقام انتظامی با اشاره به قربانی شدن دانشجویان ادامه داد: پلیس با رصد فعالیت این سایت ها، آن‌ها را شناسایی و مسدود کرده است. همچنین در بررسی‌های ما مشخص شد این افراد تنها کلاهبردار هستند و پس از دریافت مبلغی، از دسترس خارج می‌شوند و از امتحان دادن خبری نیست.

وی اظهار کرد: چندنفر از این کلاهبرداران دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره برخورد با دانشجویان متخلف گفت: در این باره دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند، اما معمولا این افراد قربانی کلاهبرداران می‌شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *