آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

پالایشگاه های بزرگ هرمزگان به اسکله های نفتی متصل می شوند

براساس برنامه زمانبندی، عملیات ساخت سه پست اسکله نفتی به دست متخصصان ایرانی و به شکل کاملا بومی با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی در بندر شهید رجایی ادامه دارد.

بازخبر/مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان صبح امروز(اول تیرماه) در حاشیه بازدید از روند احداث این پروژه ها، افزود: سه پست اسکله نفتی، یکی از طرح های مهم در حال اجراست که  با بهره برداری از آن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی ۳۰ درصد افزایش می یابد.

اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه عملیات اجرایی اسکله نفتی از سال ۹۶ با اعتبار اولیه یکهزار و ۶۲۰ میلیارد ریال آغاز و بدون وقفه درحال انجام است، خاطرنشان کرد: از آن زمان بیش از ۱۰۰متخصص داخلی عملیات طراحی و اجرای این سه پست اسکله را به شکل کاملا بومی برعهده داشته و نمود عینی دانش بومی و تخصص ایرانی را  امروز در رشد ۴۴ درصدی آن می توان  مشاهده کرد.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه اظهار  کرد: این اسکله یکهزار و ۳۰۰ متر طول و ۸۵۰ متر عرشه دارد که با ساخت آن ظرفیت پهلو گیری ۳ فروند کشتی ۱۰۰ هزار تنی به طور همزمان در بندر شهید رجایی فراهم می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، اتصال مستقیم به پالایشگاههای بزرگ استان، تسهیل در امر صادرات مواد نفتی و افزایش ظرفیت ۳ میلیون تن در ماه را از مهم ترین مزایای این طرح عنوان کرد.

عفیفی پور در پایان عنوان کرد: با بهره برداری از این سه پست اسکله مجموع اسکله های نفتی استان به ۱۶ پست افزایش خواهد یافت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *