آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل انتقال خون هرمزگان:

کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون در هرمزگان

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: شمار مراجعه‌کنندگان خون به مراکز اهدای خون ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.

بازخبر/ایمان زارعی  افزود: هرمزگان روزانه به‌طور متوسط به ۲۵۰ واحد خون نیاز دارد درحالی‌که روزانه کمتر از صد واحد خون‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند، تصریح کرد: شیوع کرونا و ترس از آلودگی از مهم‌ترین دلایل کاهش به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبرو شدند.

زارعی ادامه داد: دستگاه‌های خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شود و شهروندان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس در دو نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۱۵ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و پایگاه‌های انتقال خون بندرلنگه و میناب هم از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آماده خدمات‌رسانی است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه در شهرستان قشم هم پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۱۷ تا ۲۰.۳۰ منتظر اهداکنندگان خون است، اظهار کرد: اهداکنندگان هم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir  در ساعت‌های مشخص خون اهدا کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *