آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نگرانی روحانی از بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های ضدکرونای

رئیس جمهور گفت: مردم در اردیبهشت ماه نسبت به این بیماری مراعات مطلوبی داشتند اما امروز از اواسط خرداد این مراعات‌ها کم شده است و این می‌تواند نگرانی را بوجود آورد.

بازخبر /حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا اظهارداشت: مردم عزیز ما می‌دانند موضوع مواجه شدن با این ویروس عالم گیر(کرونا) یک موضوع بی‌سابقه لااقل در کشور ما در ۱۵۰ سال اخیر بوده است، از سال ۱۲۴۷ که دوران طاعون و مرگ و میر شدید در ایران و عراق بوده، چنین حادثه ای به این صورت بی‌سابقه بوده است.

وی افزود:  در دنیا هم از ۱۹۲۰ که موضوع انفولانزای اسپانیایی مطرح بود و تا ۵۰ میلیون نفر در آن آنفولانزا از بین رفتند،همچون حادثه ای نداشتیم که ویروس خطرناکی از آسیا شروع شود و به اروپا، سپس به آمریکا و آفریقا برسد و تقریبا همه کشورهای جهان را درگیر کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و مهر بخوانید؛

* روند به این صورت بوده که در کشوری این ویروس وارد شده به پیک رسیده از پیک عبور کرده و از دروازه ای وارد کشور دوم سپس سوم و سپس ادامه یافته است. داخل کشورها هم برای مثال وقتی این ویروس وارد کشور ما شده یک استان‌هایی مثل قم و گیلان به سرعت به پیک رفتند و بعد هم به تدریج استان های دیگر در نموداری که امروز نشان داده شده است وارد پیک شدند، بسیاری از استان هایی که به پیک رسیدند از پیک عبور کردند شرایطشان فوق العاده نیست. البته باز هم بیماری هست ولی به آن شدت نیست.

*چون این بیماری هنوز واکسن و یک داروی قطعی ندارد و از آنجایی که در کشور ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که حدود ۶۵ درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده باشند و ایمنی جمعی بوجود نیامده است، نگرانی ما همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم. هرچقدر کشور پیشرفته باشد، تخت و آی‌سی‌یو و امکانات پزشکی محدود است و ما باید این محدودیت‌ها را مدنظر قرار دهیم.

* مردم در اردیبهشت ماه نسبت به این بیماری مراعات مطلوبی داشتند اما امروز از اواسط خرداد این مراعات‌ها کم شده است و این می‌تواند نگرانی را بوجود آورد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *