توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

پای صحبت اولین مادر کرونایی که نوزداش را سالم بدنیا آورد

اولین زایمان کرونایی در قم نقطه امیدی برای همه زنان بارداری بود که از ترس اخبار ضد و نقیض کرونایی امید خود را از دست داده بودند.

بازخبر /کرونا مثل یک میهمان ناخوانده، سرزده از راه رسیدن و هرچه دلخوشی و آرامش خیال بود با خود برد. آنقدر هولناک آمد که عده ای فرصت نکردند که حال و جای خود را تغییر دهند و در همان حال که بودند منجمد شدند. عده ای پشت مرزها ماندند و عده ای در خانه خود. زندگی مردم منجمد شد. همه در قرنطینه حبس شدند و در خانه ماندن به یک ضرورت اجتماعی مبدل شد.

در خانه ماندن همراه شد با یک سری فانتری های عاشقانه و اجتماعی. خیلی ها در این روز ما را به کتاب خواندن توصیه کردند و عده ای نیز به ترمیم روابط خانوادگی . همه به نوع خود سعی می کردند ما را به در خانه ماندند و سرگرم شدن در فضای منزل ترغیب کنند تا این روزگار تلخ تر از زهر بگذرد و دوباره شکوفه های بهاری نوید پایان روزهای سرد آخر سال را سردهد.

اما این روزها برای همه هم طعم شیرین در خانه ماندن و استراحت کردن و بازی کردن و فیلم دین و کتاب خواندن و تخصص های جدید یادگرفتن و گشت زنی مجازی شبانه روزی و …. را نداشت. برای یک عده به حدی هولناک بود که گویی امید آنها را برای زنده ماندن هم اندک کرده بود.

این اتفاق ناخوشایند برای زنان بارداری که در روزهای سخت بارداری به سر می بردند بدترین خبری بود که تا امروز شنیده بودند. اینکه اگر کوچکترین آسیبی به آنها برسد و ذره ای از این ویروس را بچشند چه در انتظار آنها و نوزادشان خواهد بود؟ این ویروس ناشناخته آمده بود که همه را با خود ببرد و در این میان مادران باردار از حساس ترین اقشار اجتماعی بودند که باید فکری به حال آنها می شد.

در اولین روزهای شیوع کرونا خبر تولد نوزاد از مادری که در قم کرونا گرفته بود به عنوان اولین مادر و نوزاد از کرونا برگشته در شهر پیچید و عده بسیاری را از عاقبی که نمی دانستند به کجا ختم می شود مطلع تر و آرام تر کرد. این زن در قم و در روزهای اولیه شیوع کرونا و در آخرین روزهای باردای اش به این ویروس مبتلا شد، به نحوی که پزشکان از او قطع امید کردند ولی با عنایت الهی و تلاش پزشکان به زندگی بازگشت و نوزادش نیز با مراقب های ویژه و کاملا سالم زایمان شد.

به سراغ خانم ایمانی رفتیم که جزو اولین کسانی بود که در ایران چنین شرایطی را تجربه کرده بود. قطعا بیان تجربیات وی به کسانی که امروزه در این شرایط به سر می برند سودمند خواهد بود. وی در گفتگو با ایسنا با ذکر این مطلب که در ۸ ماهگی دوران بارداری خود با ویروس کرونا نیز دست و پنجه نرم می کرد، گفت : از آنجایی که می دانستم زنان باردار بیش تر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، مراقبت هایم را دوچندان کردم و حتی در قرنطینه خانگی به سر می بردم اما متاسفانه نمی دانم چه شد که من هم گرفتار کرونا شدم.

وی ادامه داد: متاسفانه چون اوایل شیوع ویروس بود هیچ کس آمادگی کامل مقابله با آن را نداشت، اتاق عمل بسته و حتی کادر درمانی نیز با مشکلاتی رو به رو بود و این موجب سخت تر شدن شرایط می‌شد اما خوشبختانه با تلاش فراوان کادر درمانی، پزشکانی برای عمل آمدند و علی رغم تمامی گمانه زنی ها و ترس ها، با یاری خداوند فرزندم سالم و بدون هیچ یک از علائم کرونا پا به این دنیا گذاشت.

این مادر قمی که اکنون جزء شکست دهندگان کرونا محسوب می شود، بیان کرد: در دوران ابتلا علاوه بر قرنطینه خانگی، ۲۰ روز هم در بیمارستان تحت مراقبت و درمان بودم؛ پزشکان می گفتند احتمال مبتلا شدن نوزاد زیاد است اما امیدم به رحمت خداوند را از دست ندادم و خوشبختانه پس از گذشت مدتی از بهبودی ام، نوزادم از شیر خودم تغذیه می کند.

وی گفت: شرایط بسیار سختی بود  وسخت تر از آن اینکه هیچ کس تجربه چنین روزها و شرایطی را نداشت و همین گمانه زنی ها کار را سخت تر می کرد. اینکه نوزاد هم مبتلا خواهد شد یا خیر و یا اینکه چه بر سر او و من خواهد آمد مسایلی بود که باعث شد بیش از پیش نگران وضعیت خود و فرزندم شوم که خدا را شکر مشکلات حل شد.

وی در پایان با آرزوی سلامتی برای تمامی مادران و فرزندانشان اظهار کرد: به تمامی زنان باردار در این شرایط توصیه می کنم قرنطینه و دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و همچنین حتما تحت نظر پزشک‌ قرار داشته باشند و اگر خدایی نکرده دچار این بیماری شدند آرامش خود را حفظ کرده و هیچگاه از رحمت خداوند ناامید نشوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *