آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

عدم رعایت مقررات بهداشتی ۲۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی بندرعباس را تعطیل کرد

با آغاز طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان ۲۲۰ واحدی که مشکلات بهداشتی داشته اند، در شهرستان بندرعباس تعطیل شده اند.

بازخبر / رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اعلام این خبر  گفت: با حساسیت های ویژه در ارتباط با رعایت موارد بهداشتی مقابله با کووید ۱۹ طرح تشدید نظارت براماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
دکتر یحیی میرزاده با اشاره به عملکرد سلامت محیط شهرستان بندرعباس از اول ماه مبارک رمضان، افزود: با آغاز طرح تشدید نظارتی سلامت محیط در ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۵۴۶ مورد بازدید صورت گرفته است.
میرزاده با بیان اینکه برخی از مواد خوراکی ویژه ماه مبارک رمضان هستند و بیشترین مصرف رادارند، اضافه کرد: ۹۵ مورد بازدید از شیرینی فروشی ها، کارگاه های قنادی و ۶۵  مورد بازدید از کارگاه تولید و فروش اختصاصی زولبیا و بامیه و شیرینی های سنتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۵هزار و ۵۰۰بازدید نیز از مراکز عرضه و فروش مواد خوراکی صورت گرفته است، اظهار کرد: همچنین ۸۵۰ بازدید مشترک نیز با سایر دستگاههای نظارتی بوده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی یادآور شد: در این بازدیدها یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی غیر قابل مصرف نیز از سطح اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی جمع آوری و معدوم شده است.
میرزاده اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی ضرورت دارد و سلامت محیط با جدیت با اماکنی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و رعایت مقرارت بهداشتی استفاده از ماسک و دستکش وتوجه به ایجاد فاصله بین فروشنده و خریدار در اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی ضرورت دارد.
وی ادامه داد: همچنین با نظر کارشناسان سلامت محیط ۳۵ مورد نمونه برداری از مواد خوراکی صورت گرفته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *