آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
بخشدار هرمز:

اولین پمپ فشارقوی ساخت داخل در آب‌شیرین‌کن هرمز نصب می‌شود

بخشدار هرمز گفت: به همت متخصصان داخلی در سال جهش تولید اولین پمپ فشارقوی ساخت داخل به آب‌شیرین‌کن هرمز متصل شد.

بازخبر /   سید مجدالدین حسینی افزود: اولین پمپ فشارقوی تولید آب شیرین از آب دریا توسط متخصصان داخلی و شرکت دانش‌بنیان خاور طوس بومی‌سازی و تولید شد و برای شرکت رعد آب جنوب (آب‌شیرین‌کن جزیره هرمز) ارسال شد.

بخشدار هرمز اظهار کرد: با حمایت ستاد فناوری آب، متخصصان داخلی موفق شدند به فناوری ساخت و دانش فنی این پمپ‌ها دست یابند.

وی ادامه داد: با تولید این محصول ایرانی علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اساسی صنایع زیربنایی کشور، رفع وابستگی خارجی به یکی از تجهیزات مهم مورداستفاده در سامانه آب‌شیرین‌کن را موجب شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: این محصول یکی از پیچیده‌ترین پمپ‌ها از نظر فناوری است که جز تجهیزات پیشرفته محسوب می‌شود.

بخشدار هرمز با اشاره به قطعی مکرر آب در جزیره هرمز بیان کرد: از این ‌پس مشکلات آب شرب هرمز با ورود این پمپ و همچنین در مدار قرار گرفتن منابع ۲۳۰۰ مترمکعبی ذخیره‌سازی آب و افزایش میزان تولید آب این مشکل به‌طور اساسی مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: با افزایش میزان تولید آب شیرین با نامه‌نگاری و پیگیری استاندار هرمزگان و خرید تضمینی وزارت نیرو این امر محقق شد.

بخشدار هرمز بیان کرد: در این زمینه استاندار هرمزگان  دستور اتمام هرچه سریع‌تر پروژه منبع ذخیره آب شرب هرمز و در مدار قرار گرفتن آن را صادر و مقرر شد با محوریت آبفای استان هرمزگان این مهم حداکثر تا پایان خردادماه محقق شود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخت این پمپ از اولویت‌های حمایتی خود تعیین کرده بود، تصریح کرد: قبل از ساخت این‌گونه پمپ‌ها، ساخت آن در اختیار کشورهای اروپایی بود که در زمان تحریم از فروش این پمپ‌ها به کشورمان سرباز می‌زدند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *