آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مردم اخطاریه‌های هواشناسی را جدی بگیرند/ رودخانه‌های هرمزگان سیلابی می‌شود

سازمان هواشناسی استان هرمزگان با توجه به شرایط جوی منطقه اخطاریه صادر کرد و از مردم خواست نکات ایمنی را رعایت کنند و از حضور در کنار مسیل ها و ردخانه‌ها پرهیز کنند.

 بازخبر بارندگی هفته گذشته در استان هرمزگان خساراتی را در پی داشت و به دنبال آن دریچه‌های سد استقلال میناب نیز باز شد که موجب آبگرفتگی خانه   های  روستا‌های اطراف شد و انتقاد‌هایی را در رابطه با عدم اطلاع رسانی برانگیخت.

هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان  بیان داشت: اطلاع رسانی‌های لازم به مردم از طریق دستگاه‌های مسئول از جمله ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداری شهرستان میناب برای بازکردن دریچه‌های سد استقلال میناب با استفاده از رسانه‌هایی مانند صدا و سیما مرکز خلیج فارس و فضای مجازی انجام شده بود اما مردم منطقه به اخطاریه‌ها توجهی نکرده و همکاری لازم را نکردند.

وی تاکید کرد: هم اکنون دریچه‌های اطمینان خروج آب سد استقلال میناب و سد شمیل و نیان در بندرعباس باز است و درصورت نیاز به بالا بردن حجم آب خروجی از دریچه های سد به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

در اخطاریه سازمان هواشناسی استان هرمزگان اثر سامانه بارشی جدید که در راه ورود به استان است آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی (با توجه به حجم قابل ملاحظه‌ی بارش و رواناب‌های استان‌های همجوار)، افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد، مواج شدن دریا (تا ارتفاع موج ۲۰۰ سانتیمتر) و اختلال در ترددهای دریایی ذکر شده است.

سازمان هواشناسی هرمزگان همچنین در اخطاریه شماره ۲ توصیه‌هایی را هم به ساکنین هرمزگان داشته است که به شرح زیر است:
۱٫با توجه به آبگرفتگی معابر و جاده‌ها، تمهیدات لازم در ترددهای شهری و جاده ای صورت پذیرد.
۲٫ از تردد در حاشیه ی رودخانه‌ها و حضور در مناطق مرتفع خودداری شود.

۳٫ با توجه به وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی (شنبه تا ظهر دوشنبه) و وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی (بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه) و مواج شدن دریا، تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه بارشی برروی استان‌‌های جنوبی کشور از اواخر روز شنبه تا دوشنبه است که سبب تشدید  ناپایداری‌های جوی و دریایی در سطح استان هرمزگان خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *