آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان خبرداد:

راه‌اندازی خط کشتیرانی بندر خصب عمان به بندرعباس از فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از راه اندازی خط کشتیرانی مسافری گردشگری بندرخصب عمان به بندرعباس، از فردا(چهارم مهر ماه) همزمان با آغاز هفته گردشگری خبرداد.

 باز خبر,مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از راه اندازی خط کشتیرانی مسافری گردشگری بندرخصب عمان به بندرعباس، از فردا(چهارم مهر ماه) همزمان با آغاز هفته گردشگری خبرداد.

محسن ضیایی در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت این خط کشتیرانی فردا(چهارم مهر ماه) با ورود شناور عمانی گردشگران به همراه مسئولان استان مسندام عمان در اسکله بندر باهنر بندرعباس آغاز می‌شود.

وی به رونمایی از لوح اثر ثبتی معنوی سینه زنی نشسته در میناب اشاره و بیان کرد: هفتم مهر نیز همزمان با اجلاس پیرغلامان حسینی در بندرعباس، لوح اثر ثبتی معنوی سینه زنی نشسته میناب رونمایی می‌شود.

ضیایی از برگزاری جشنواره غذاهای محلی و سنتی در نهم مهر در بندرعباس خبرداد و گفت: برگزیدگان این جشنواره دی امسال به برنامه سفره ایرانی گردشگری حلال در خوزستان فرستاده می شوند.

ضیایی با اشاره به اینکه روز دوشنبه نیز یک مجتمع گردشگری در بندرعباس به بهره برداری می‌رسد، افزود: نواختن زنگ گردشگری در مدارس و تور گردشگری جزیره هرمز نیز از دیگر برنامه های هفته گردشگری در هرمزگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: سندجامع گردشگری هرمزگان که شامل تاسیسات و جاذبه های گردشگری استان است تدوین شده است و این هفته رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه دهکده گردشگری ساحلی در هرمزگان ساخته می شود که مجموعه ۶۰۰ هکتاری در شرق بندرعباس ، یک مجموعه ۳۰ هکتاری در لیردف و یک مجموعه در شهرستان پارسیان مشخص شده است و امسال به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار می شود.

ضیایی با بیان اینکه از ۱۷ منطقه گردشگری نمونه استان امسال مناطق هندورابی، هرمز و هنگام آماده واگذاری به بخش خصوصی برای استفاده بهتر است، اظهار کرد: شعار امسال گردشگری، گردشگری برای همه و همه برای گردشگری است تا زمینه گردشگری برای همه گروه‌های مردم از جمله معلولان ممکن باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و۷۰۰ گردشگر خارجی از هرمزگان دیدن کردند افزود: در سال گذشته بیش از چهار هزار و۷۰۰ گردشگر خارجی از هرمزگان دیدن کردند که بیش از ۴ میلیون و ۲۷۰هزار دلار درآمد داشت .

ضیایی با بیان اینکه ۸۰ قایق ویژه ارائه خدمات گردشگری ساماندهی شده است، بیان کرد: در مناطق مختلف استان خدمات گردشگری ارائه می کنند و تا پایان سال دو کشتی ویژه گردشگری نیز به این مجموعه اضافه می شود

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *