آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رییس جمهور در حرم امام راحل:

جمهوریت که با اسلامیت پیوند نخورد، به دیکتاتوری تبدیل می‌شود

رییس جمهور تصریح کرد:جمهوریت که با اسلامیت پیوند نخورد، باقی نمی ماند و به دیکتاتوری تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت  با آرمان‌های امام راحل با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آغازین روزهای دههه فجر انقلاب اسلامی از جمهوریت و اسلامیت به عنوان یادگاران ارزنده امام راحل یاد کرد و گفت:امام(ره) به خوبی احساس کرده بود که با وجود سلطنت، مردم سالاری امکان پذیر نیست. ایشان تجربه مشروطه را پیش رو داشتند که بعد از آن همه تلاش و تاسیس شورای ملی، قدم به قدم از حضور مردم کاسته شد و با وجود سلطنت، نظام مشروطه باقی نماند.

وی با اشاره به پیامدهای سلطنت در ایران افزود: انتخابات مشروطه به جایی رسید که در دربار افراد منتخب می شدند و تشریفات انتخاباتی در کشور انجام می‌گرفت. از قبل همه می دانستند چه کسانی به مجلس شورای ملی می روند و امام(ره) به این نتیجه رسید که باوجود سلطنت، مردم سالاری امکان پذیر نیست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: افرادی به امام(ره) پیشنهاد می دادند نظام مشروطه بماند یا خلافت اسلامی تشکیل شود، اما امام(ره) جمهوری اسلامی را پذیرفت. امام(ره) پدر اسلام خواهی و جمهوری خواهی در تاریخ ایران بود. جمهوریت که با اسلامیت پیوند نخورد، باقی نمی ماند و به دیکتاتوری تبدیل می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *