آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
استاندار هرمزگان:

تکمیل دو خطه شدن مسیر ریلی بندرعباس به تهران ضرورت دارد

استاندار هرمزگان با اشاره به چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا، گفت: پیش بینی های لازم برای توسعه و افزایش حمل کالا از طریق شبکه ریلی این بندر صورت گیرد.

 بازخبر /فریدون همتی پنجم دیماه ر نشست بررسی توسعه و افزایش حمل و نقل کالا از طریق شبکه ریلی راه آهن که در محل استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شش میلیون تن کالا از طریق راه آهن هرمزگان حمل می شود و ظرفیت ۱۴ میلیون تن حمل کالا از شبکه راه‌آهن این استان و همچنین ۳۰ میلیون تن حمل کالا در شبکه ریلی داخل بندر شهید رجایی وجود دارد.

وی افزود: افزایش حمل کالا از طریق ریل از بندر شهید رجایی موجب سهولت کار برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا می شود.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به چشم انداز توسعه بندر شهید رجایی در سال های آینده و افزایش عملیات صادرات و واردات کالا از طریق این بندر، باید از هم اکنون پیش بینی های لازم برای توسعه و افزایش حمل کالا از طریق شبکه ریلی این بندر و راه آهن بندرعباس تا مرکز و دیگر نقاط کشور صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با تبیین ابعاد مختلف طرح توسعه “ریل-بندر” در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، تصریح کرد: برای این کار نیاز است مطالعات جامع و برنامه ریزی های مناسب انجام شود و هرکدام از دستگاه‌های مسئول به تکالیف مشخص شده، عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در این راستا باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد، تکمیل دو خطه شدن مسیر ریلی راه آهن بندرعباس تا تهران است که افزایش سرعت حمل بار و جابجایی مسافر را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح توسعه «ریل- بندر» به عنوان یک اقدام راهبردی و اثرگذار برای توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل هرمزگان و نقش آفرینی بیشتر اقتصاد درون زاست.

اله مراد عفیفی پور با اشاره به امکانات و ظرفیت های ریلی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: با سرمایه گذاری گسترده سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر، تاکنون ۶۰ کیلومتر شبکه ریلی، ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم قطعات باقی مانده از پازل طرح توسعه “ریل- بندر” را تکمیل کنیم، تصریح کرد: بر اساس آمار راه آهن، در دوازده ماهه سال گذشته بیش از ۹ میلیون تن کالا از طریق واگن در بندر جابجا شد که با توجه به ظرفیت ایجاد شده، ضریب عملکرد چشمگیر و استفاده ۹۰درصدی از ظرفیت های موجود را نشان می دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *