آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تاریخ ۵۰۰ سال اخیر بندرعباس با احداث شهر قدیمی به نمایش درمی‌آید

استاندار هرمزگان گفت: گذر فرهنگی، هنری و صنایع دستی در زمین های کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در بندرعباس، راه‌اندازی می‌شود.

 بازخبر /فریدون همتی شب گذشته(سوم دی ماه) در نشست کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان با اشاره به طرح راه اندازی گذر فرهنگی، هنری و صنایع دستی در زمین های کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس، عنوان کرد: با توجه به همگرایی و همکاری خوبی که میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه در کنار شهرداری بندرعباس برای این کار به وجود آمده این طرح مهم فرهنگی و هنری در بندرعباس اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه به محلی برای عرضه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی با معماری بومی تبدیل خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به قرار داشتن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه مردم شناسی خلیج فارس و برکه های موجود در کنار آن، می توان یک مجموعه فرهنگی، هنری، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناسب را در این منطقه از شهر بندرعباس ایجاد نمود.

همتی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این مجموعه به طور کامل تا ۹ ماه آینده با ایجاد تاسیسات مناسب و غرفه‌های زیبا، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی معرفی شده این گذر فرهنگی و هنری می تواند محل مناسبی جهت اجرای برنامه ها و ارائه محصولات صنایع دستی و همچنین حضور و ارائه آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری باشد.

استاندار هرمزگان در ادامه از طراحی صورت گرفته جهت ایجاد شهر قدیم بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه در فضایی به مساحت چهار هکتار در کنار بوستان ولایت بندرعباس ایجاد می‌شود.

همتی اضافه کرد: در مجموعه شهر قدیمی بندرعباس جلوه هایی از ساختمان ها و اماکن و جاذبه های شهر بندرعباس از جمله مساجد و بازار همراه با معماری بومی مربوط به ۵۰۰ سال گذشته به نمایش در می آید که یک مجموعه بسیار زیبا جهت معرفی تاریخ این شهر خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *