آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

دانشگاه علمی کاربردی کارآفرین است/ باید به سمت نوآوری و تجاری شدن کارآفرینی برویم

نشست معاون فرهنگی و دانشجویی و اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات، دانشگاه جامع علمی کاربردی با رؤسا و کارشناسان روابط عمومی و فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان هرمزگان برگزار شد.

 بازخبر معاون فرهنگی و دانشجویی و اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات، دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان روز گذشته در نشست با رؤسا و کارشناسان روابط عمومی و فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان هرمزگان اظهار کرد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی دو سال گذشته با توجه به نظام ۱۱ ساله، ورودی از آموزش‌وپرورش نداشتیم، و امسال برای اولین بار از نظام ۳-۳-۶ دانشجو جذب این دانشگاه شد.

سید احمدرضا پیش‌بین عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه از پنج میلیون و  ۸۰۰ هزار دانشجو به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید، که با همت واحدهای استانی و مراکز آموزش، علی‌رغم کاهش دانشجو در تمام نظام‌ها حتی دانشگاه‌های سطح یک کشور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، امسال با تکمیل ظرفیت، نزدیک به ۲۳ درصد افزایش دانشجو در پذیرش مهرماه داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: میانگین سن ورودی‌های این دانشگاه چهار سال جوان‌تر شده است و متوسط معدل ورودی‌های ما امسال دو نمره افزایش پیدا کرده و اکنون بالای ۱۵ است، و سهم دانشگاه جامع علمی کاربردی از آموزش عالی کشور هم‌اکنون ۱۰ درصد است که قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد افزایش یابد.

پیش‌بین افزود: در سطح وزارتخانه،توسط وزیر علوم، از دانشگاه جامع علمی کاربردی، به‌عنوان دانشگاه کیفی نام برده می‌شود. و مدارک دانش‌آموختگان این دانشگاه ارزش دارد و به‌وفور ترجمه می‌شود و موردتوجه ویژه در خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: فعال کردن بخش خصوصی، یکی دیگر از نقاط قوت این دانشگاه است و در حال حاضر برنامه‌های آموزش مهارتی به عهده بخش خصوصی است، دانشگاه علمی کاربردی کارآفرین است ولی نباید به همین مقدار بسنده کرد و کارآفرینی باید به نوآوری و تجاری شدن تبدیل شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی بر ارتقاء کیفیت آموزشی تأکید کرد و گفت: دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و تک پودمان ها  با توجه به اهمیت موضوع باید توسعه داده شود، و اختیار بخش اعظمی از صدور مجوزها به استان سپرده شده است و واحدهای استانی می‌توانند در چارچوب تفاهم‌نامه‌ها دانشگاه با استاندار، آموزش دوره‌های ضمن خدمت کارکنان را به عهده بگیرد.

پیش‌بین بیان کرد: طی کردن مسیر جذب مدرسان و گسترش، توسط مراکز آموزشی از استانداردهای تعریف‌شده نظام آموزش عالی است به همین منظور طرح ساماندهی مدرسان در این دانشگاه مطرح شد.

در پایان این نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان درزمینهٔ مسائل و مشکلات مشترک مراکز آموزشی مواردی را مطرح  نمودند که بخشی از این موارد در جلسه پاسخ داده شد و بخشی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *