آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

به دنبال پایلوت کردن بندرعباس در زمینه حمل‌ونقل ترانزیت با کارنه تیر هستیم

رئیس کارنه تیر اتاق ایران گفت: به دنبال ایجاد پایلوتی در زمینهٔ حمل‌ونقل ترانزیت به کشورهای همسایه با کارنه تیر هستیم.

بازخبر رئیس کارنه تیر اتاق ایران گفت: به دنبال ایجاد پایلوتی در زمینهٔ حمل‌ونقل ترانزیت به کشورهای همسایه با کارنه تیر هستیم.

بهنام فرامرزیان در حاشیه نشست ارتقاء حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و چندوجهی تحت رویه کنوانسیون تیر که با مشارکت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی عباس و با حضور مدیرکل دایره تیر برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا، گفت: حمل‌ونقل کلید اصلی تجارت است، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمندی در بخش خصوصی داریم که هم دانش و هم سرمایه دارند اما اینکه این شرکت‌ها به چه میزان در حوزه فرا تجارتی قرار دارند سؤالی است که ما به‌شدت به دنبال پاسخ آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت حمل‌ونقل مرکب، تحت رویه استاندارد و بین‌المللی حائز اهمیت است، افزود: اگر کالایی از مبدأ الف به مقصد ب حرکت کند نیاز به حمل‌ونقل مرکب دارد تا بتوانیم خدمات آن را فراهم کنیم.

رئیس کارنه تیر اتاق ایران تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۲۸۰ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی در ایران است که از این تعداد در سال جاری تنها ۲۸۵ شرکت از امکانات کارنه تیر استفاده می‌کنند.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: کارنه تیر می‌تواند به‌عنوان یک صنعت بین‌المللی و گمرکی برای افزایش سطح ترانزیت کشور و رونق بازار کسب‌وکار  برای صادرات و واردات کمک بزرگی باشد.

وی تصریح کرد: از بین ۷۶ کشور عضو کمیسیون، بعد از ترکیه ایران دومین کشور است که از صدور کارنه تیر استفاده می‌کند، اما می‌دانیم که پتانسیلمان خیلی بیشتر است.

رئیس کارنه تیر اتاق ایران عنوان کرد: طی جلساتی که با سازمان ایرو و اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ژنو داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ایران به‌عنوان ترانزیت تسهیلاتی را در رویه ترانزیت و توسعه بخش زیرساخت‌ها  استفاده کند؛ سپس مزیت‌ها و فواید آن را بررسی کردیم تا بدانیم چگونه آن را در حوزه حمل‌ونقل و تجارتمان توسعه دهیم.

فرامرزیان در پایان افزود: امیدواریم به‌زودی با یک شرکت خصوصی پایلوتی را درزمینهٔ حمل‌ونقل ترانزیت با کارنه تیر به کشورهای همسایه داشته باشیم.

مدیرکل دایره تیر از ژنو نیز در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نشست ارتقا حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و چندوجهی تحت رویه کنوانسیون تیر با اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی عباس اظهار کرد:  جلسات حضوری و مستقیم با صاحبان کار و افرادی که در کارها درگیر هستند برای ما خیلی مهم است و همیشه آن را ارج می‌نهیم زیرا به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه آن‌ها را راضی نگه داریم، تلاش ما و تمام کادر راضی نگه‌داشتن آنان است.

تاتیانا افزود: شروع این پروژه که دایره تیر به‌عنوان یک موسسه بین‌المللی می‌خواهد آن را در بندرعباس  اجرا کند فرصت خوبی برای شهر بندرعباس و  اتاق بازرگانی این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در یک منطقه‌ای قرار گرفته که اتصال‌دهنده خیلی از مسیرها و راه‌ها به یکدیگر است و بندرعباس نیز در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای اتصال‌دهندگان و به‌عنوان مرکزی برای شکل‌دهی یک سری راه‌های ترانزیتی و اتصال مسیرهای ترانزیتی به یکدیگر باشد.

مدیرکل دایره تیر از ژنو با برشمردن راه‌هایی که بتوان حمل‌ونقل این پروژه بین‌المللی را از طریق بندرعباس تسهیل کرد، گفت: ما مطمئن هستیم که اتاق بازرگانی بندرعباس و بخش خصوصی این امکان و قابلیت را دارند که بتوانند بهترین راه‌حل را برای عملی کردن این مسئله پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، کارنه تیر موافقتنامه‌ای بین‌المللی برای تسریع در ترابری و عبور کالا از کشور ثالث برای رسیدن به مقصد است.کارنه تیر سند بین‌المللی ترانزیت زمینی که طبق مقررات کنوانسیون تیر نام گمرک‌خانه‌های مجاز مبدأ و مقصد و راه‌های مجاز عبور کالای ترانزیتی توسط مقامات گمرکی از قبل مشخص گردیده و کالای تحت صحابت آن در هنگام ورود به مرز نیاز به تشریفات گمرکی ندارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *