آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آیین عمامه گذاری طلاب هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

هم‌زمان با عید غدیر و با حضور عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تعدادی از طلاب هرمزگان در آیین جشن عید غدیر (اجتماع بزرگ علویون) معمم شدند.

 بازخبر / مراسم عمامه گذاری طلاب استان هرمزگان در اجتماع بزرگ غدیریون با حضور عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و استاندار هرمزگان در مسجد جامع شهر بندرعباس برگزار شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار کرد : صاحب الغدیر در کتاب خود نوشته است ۳۰ نفر از بزرگان اهل سنت ذکر کرده‌اند آیه تکمیل دین پس از نصب امام علی (ع) به‌عنوان امام جامعه اسلامی نازل شده است.

آیت‌الله  مرتضی مقتدایی عنوان کرد: به همین اندازه که امروز را جشن می‌گیریم باید به وظایف خود عمل کنیم و امام را در عمل یاری رسانیم، اگر امیرالمؤمنین  علی (ع) را به‌عنوان امام و صاحب‌اختیار و مولا پذیرفته‌ایم باید تابع بوده و طبق سیره ایشان عمل کنیم.

وی ادامه داد: ولایت مانند روح برای احکام اسلامی است که بدون آن نماز ، روزه ، زکات و سایر اعمال بی‌روح‌ و اثر است.

آیت‌الله مقتدایی افزود: بیان مسئله ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) به‌اندازه‌ای مهم است که بدون بیان آن گویی رسالت پیامبر (ص) انجام نشده است.

وی ادامه داد: خداوند این روز را عید نامیده و مسلمانان به این مناسبت آن را جشن می‌گیرند و همچنین این روز را که امیرالمؤمنین علی (ع) و سایر امامان (ع) توسط پیامبر (ص) به‌عنوان امام جامعه اسلامی معرفی می‌شوند آن را عید آل محمد نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ضمن گرامیداشت عید غدیر خم، طلاب پس از عمامه گذاری سوگند یاد کردند تا از مکتب شیعه جعفری در برابر هجمه‌ها دفاع کرده و برای تقویت آن بکوشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *