آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان خبرداد:

سه فروند آمبولانس دریایی پیشرفته هرمزگان در حال تجهیز شدن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از امدادرسانی به شانزده هزار و ۵۷۱ بیمار و مصدوم در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

بازخبر / دکتر محمود حسین پور  افزود: در این مدت ۱۶۷ هزار و ۹۱۸ تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ در کل استان گرفته‌شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۸۸ تماس (حدود ۷ درصد از کل تماس‌ها) منجر به اعزام آمبولانس و ارائه خدمات به ۱۶ هزار و ۵۷۱ مصدوم و بیمار شده است.

دکتر حسین پور ضمن اشاره به افزایش ۸ درصدی مأموریت‌های انجام‌شده توسط اورژانس ۱۱۵، نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: ۷ هزار و ۲۳۱ مورد از مأموریت‌های انجام‌شده در حوزه شهر، ۴ هزار و ۶۴۰ مورد در حوزه جاده‌های خارج از شهر و ۱۷ مورد انتقال بین درمانی بوده است. در این مدت ۱۱ زایمان در آمبولانس توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان گرفته‌شده که همه نوزادان در صحت و سلامت کامل به دنیا آمده‌اند.

وی با اشاره به نوسازی کامل ناوگان آمبولانسی اورژانس ۱۱۵ استان اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه امسال ۴۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ دیزلی به ناوگان امدادی اورژانس ۱۱۵ استان اضافه شد و تا پایان سال تعداد دیگری آمبولانس جدید نیز به سیستم اورژانس استان افزوده خواهد شد.

دکتر حسین پور بیان کرد: با حمایت ریاست دانشگاه ۷ پایگاه جدید شامل فین، سیاهو، دوراهی فین (سرزه ) در بندرعباس، کشار در بندرخمیر، زیارت در پارسیان، شهرک مطهر در بشاگرد و پایگاه شماره ۲ میناب به‌طور آزمایشی در سال جاری راه‌اندازی شده است که با جذب نیرو فعالیت‌های آن‌ها پایدار خواهد ماند. در همین راستا به‌زودی ساخت یک پایگاه اورژانس در شهرک توحید بندرعباس به همت خیرین سلامت آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر تمامی آمبولانس‌های پایگاه‌های شهری و جاده‌ای شهر بندرعباس و آمبولانس پایگاه شهری میناب مجهز به دستگاه تله کاردیوگرام(کد ۲۴۷) هستند.

دکتر حسین پور ادامه داد: تا شهریورماه نیز تمامی آمبولانس‌های شهری و جاده‌ای شهرستان‌های رودان، خمیر و قشم به این دستگاه مجهز خواهند شد. با راه‌اندازی این دستگاه‌ها امکان ارسال نوار قلب بیماران از درون آمبولانس برای متخصصین بخش قلب و عروق بیمارستان فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: به‌زودی و در فاز نخست مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ بندرعباس به سامانه اتوماسیون عملیاتی آسایار مجهز خواهد شد. که با راه‌اندازی این سامانه فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به‌صورت الکترونیک رصد – ثبت و نگهداری می‌شود.

دکتر حسین پور خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان که دارای حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۱۴ جزیره است که اکثراً دارای سکنه است و به‌منظور توسعه اورژانس دریایی با همت و تلاش مسئولین سابق دانشگاه و اورژانس استان سه فروند آمبولانس دریایی پیشرفته از کشور هلند خریداری‌شده که در حال حاضر در بندر شهید رجایی در حال تجهیز است و پس از ترخیص، به ناوگان اورژانس دریایی اضافه خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *