آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئيس دانشگاه علوم پزشكى هرمزگان:

همواره به کمترین ها قانع شده ایم/ساخت بیمارستان مستقل قلب ضرورى است

رئیس دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان گفت: به آمار مدنظرمان در استان هرمزگان در اجراى بسیج ملى کنترل فشار خون دست یافته ایم.

بازخبر /  دکتر حسین فرشیدى صبح امروز در نشست خبرى با اصحاب رسانه، عنوان کرد: درست است که به آمار ١٠٠درصدى دست یافته ایم اما به شخصه در حال حاضر از این آمار راضى نیستم.

وى ادامه داد: از مجموع قریب به ١میلیون و ٧٠٠هزار نفر، به طور تقریبى ٧٠٠هزار نفر افراد بالاى ٣٠سال هستند که طبق برنامه ریزى هاى انجام شده، نیمى ازاین جمعیت معادل ٣٢٠هزارنفر به بسیج کنترل فشار خون اضافه شده اند. ۴٣٩هزار نفر نیز حداقل یک بار فشار خون خود را گرفته اند.

فرشیدى افزود: از این تعداد ۲۱۵ هزار نفر فشارخون طبیعی، ۵۰هزار نفر فشارخون بالا و حدود ۱۰هزار نفر علی رغم این که فشارخون بالا دارند و دارو مصرف مى کنند، اما فشار خون این افراد تنظیم نیست. همچنین ١١هزارنفر مشکوک به فشار خون هستند نیازى به مصرف دارو ندارند اما باید تحت پوشش باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان بیان کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفراز جمعیت کل استان مستعد فشار خون هستند. البته لازم به ذکر است که برخلاف انتظار پایین ترین آمار مربوط به جزیره کیش است.

فرشیدى خاطرنشان کرد: مصرف آسپرین و سایر داروها بدون تجویزپزشک اشتباه است. آسپرینى که مصرف آن در میان افراد مسن بدون تجویز پزشک شایع شده است، عوارض خطرناکى دارد. هیچ داروى بدون عارضه اى وجود ندارد.

وى با بیان اینکه در سفر اخیر به بشاگرد، فعالیت بیش از ۵٠ درصد خانه‌های بهداشت مشاهده شد، تصریح کرد: ۵ خانه بهداشت دیگر در دست احداث است

فرشیدى اظهارکرد: طی این سال ها تنها تخت اضافه کرده ایم و همین موضوع سبب شلوغى بیمارستان ها شده است و به شخصه با این موضوع مخالف هستم، البته مقصر خودمان هستیم که همواره به کمترین ها قانع شده ایم.

وى با بیان این که دربیمارستان سوانح سوختگی شش تخت در آى سى یو آماده است و مشکل در تامین نیروی انسانی متخصص است، ابراز کرد: بیمه روستایى قریب به ١٠٠ میلیارد، بیمه تامین اجتماعى حدود ١۶٠میلیارد، ارتش با بدهى تقریبى ۵ میلیارد به علوم پزشکى، پرداخت هزینه ها را براى این دانشگاه سخت کرده اند.

فرشیدى اشاره کرد: خیرین درساخت سازه ها کمک مى کنند و ما در هزینه هاى جارى بیمارستان ها دچار مشکل شده ایم.

وى عنوان کرد: بیمارستان دوم پارسیان باید با افزایش جمعیت افتتاح شود و در افتتاح آن صنایع غرب کمک کنند، زیرا افراد براى کار در این صنایع به شهرستان هاى غربى استان مى روند.

فرشیدى در پایان گفت: خیرین و هیأت امنایى ها در ساخت بیمارستان قلب کمکمان کنند، زمین و مجوزها را مى‌دهیم ساخت بیمارستان ١٠٠ تختى را خیرین بر عهده بگیرند .

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *