آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تحریم‌ میکنیم تا مردم ایران بهتر زندگی کنند!

“تحریم‌ها یک هدف نهایی دارند و آن این است که شرایطی را ایجاد کنندکه مردم ایران بتوانند زندگی بهتری از زندگی تحت این رژیم داشته باشند.”

بازخبر / مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است، دولت ایالات متحده به طور مداوم تحریم‌ها علیه ایران را ارزیابی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این تحریم‌ها در راستای سیاست‌های واشینگتن قرار دارند.

مایک پومپئو در مصاحبه اختصاصی با «نیوز مکس تی وی» در پاسخ به پرسشی در خصوص مدت زمان معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران گفته است: “معافیت از تحریم‌ها شش ماهه است.”

مایک پومپئو در ادامه برای توجیه تحریم ها علیه ایران مدعی شد: “تحریم‌ها یک هدف نهایی دارند و آن این است که شرایطی را ایجاد کنندکه مردم ایران بتوانند زندگی بهتری از زندگی تحت این رژیم داشته باشند.”

در حالی پومپئو ژست ایران دوستی می گیرد که پیش از این، به ایران، به دلیل پیشرفت های علمی هشدار داده بود!

او افزود: «ما به ایران توصیه می‌کنیم که در پرتاب‌های [موشکی] تحریک‌آمیز خود تجدیدنظر کرده و تمام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک را متوقف کند تا بیش از این دچار انزوای عمیق اقتصادی و دیپلماتیک نشود».

به نوشته یورونیوز این هشدار مایک پمپئو، واکنشی به احتمال پرتاب سه ماهواره فضایی ایران به فضا محسوب می شود.

مایک پومپئو در گفتگو با «نیوز مکس تی وی» در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت، رئیس جمهوری دستور خروج نیروهای ما از سوریه را صادر کرده است، اما در عین حال رئیس جمهوری شفاف اعلام کرد که باید به مبارزه در منطقه ادامه بدهیم. اطمینان حاصل کنیم مبارز علیه داعش تداوم داشته باشد، اقدامات لازم برای ایجاد ثبات در خاورمیانه انجام شود، مقابله با ایران ادامه یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا با این حال از بیان جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خودداری کرد.

به گزارش رادیو فردا، پومپئو گفت، ما نمی خواهیم زمان دقیق این اقدام را دشمنان بدانند.

وی با این حال با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تصریح کرد که آمریکا می خواهد مطمئن شود با خروج نیروهایش از سوریه، نیروهای ترک کردها را قتل عام نمی‌کنند و حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی حفظ خواهد شد.

دونالد ترامپ اوایل ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره‌ای در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که دو هزار نیروی آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد. رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرده بود، داعش از بین رفته و نیروهای آمریکایی «به تدریج» به ایالات متحده باز خواهند گشت تا در کنار خانواده‌هایشان باشند.

به گزارش دویچه وله، اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که با کناره‌گیری انتقادآمیز جیمز متیس، وزیر دفاع، همراه شد، انتقاد قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات را در پی داشت. برخی از این قانونگذاران آمریکایی نسبت به خلاء قدرت در سوریه پس از خروج نیروهای آمریکا و امکان گسترش نفوذ ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *