آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بهانه جدید اروپایی ها برای تحریم شهروندان ایرانی

در حالی‌که وزرای خارجه اتحادیه اروپا مدعی نجات برجام هستند، اروپایی ها بهانه جدیدی را برای تحریم اقتصادی شهروندان ایرانی پیدا کرده اند.

بازخبر /  وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) توافق کردند شهروندان ایرانی‌ای را که ادعا شده قصد ترور در دانمارک و فرانسه داشته‌اند، مورد تحریم اقتصادی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل هیچ نامی یا تصمیم مشخصی بیرون نیامد ولی توافق کلی برای اعمال تحریم انجام گرفت و وزرا مشغول تهیه لیستی از افراد ادعایی هستند که باید مورد تحریم قرار بگیرند.

دانمارک اکتبر ۲۰۱۸ ایران را به برنامه‌ریزی برای ترور اعضای گروهک تروریستی الاحواز در خاک این کشور متهم کرد. سرویس امنیتی دانمارک در همین رابطه یک تبعه ایران را نیز دستگیر کرده است؛ فردی که تاکنون تصویری از او منتشر نشده و به گفته مقامات دانمارک، اتهامات را هم نپذیرفته است.

رسانه های صهیونیستی، اعلام کرده اند که سرویس های امنیتی دانمارک بر مبنای اطلاعاتی که موساد، سرویس جاسوسی اسرائیل به آنها داده، این اتهامات را مطرح کرده اند.

 تهران اتهامات وارده از سوی دانمارک را رد می‌کند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به این موضوع گفته بود که جمهوری اسلامی نیز خواستار روشن شدن پرونده “حمله تروریستی در دانمارک” است و این آمادگی را دارد که با مقامات امنیتی دانمارک در این زمینه همکاری کند.

پیش از آن نیز اروپایی ها با بازداشت چند ایرانی مدعی شدند قصد بمبگذاری در همایش گروهک تروریستی منافقین در پاریس را داشته اند؛ همایشی که سالها بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شده است و همزمان با نیاز غرب به بهانه برای فشار به ایران، با این تهدید مواجه شد!

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *